[Suportenricduran] Proposta campanya cartes obertes.

Enric Duran Giralt enricaenricduran.cat
Dis Maig 23 01:37:36 CEST 2009

Bones!!
aquesta proposta la vaig escriure des de la presó fa pocs dies i ara el
Robert l'ha passat a màquina.
us la reenvio com un dels temes de continuitat per la reunió de dilluns.

queda clar que sortosament la part de comunicar-se amb mi a la presó, ja
no cal!!
però penso que la proposta és interessant iguament i amb mi fora serà
més fàcil de centrar-s'hi i posar-la en marxa.

A més és un tema en el que es poden implicar d'altres col·lectius i
persones que no participen habitualment del grup de suport

salut!!
enric

Dissabte 9 de maig, vaig comentar quan em van venir a visitar la Laia i
el Dani Gómez la idea d'iniciar una campanya de cartes obertes a
diferents componentes de la classe política. He vist que la Laia n'ha
informat per la llista de correu, però m'ha semblat que ho interpretava
en referència a les eleccions europees, que no és la meva idea, perque
queda poc temps i a més això facilitaria que els militants dels partits
es tanquéssin en banda per protegir els seus partits, quan el que volem
és el contrari.

La meva idea en canvi és tirar endavant la campanya amb temps per
endavant. La seva explicació és la següent:

Donat que els polítics no volen parlar de mi ni dels nostres arguments,
la idea és utilitzar el meu nom, ja molt popular a Internet, per a
obligar a aquest debat a la Xarxa i a partir d'aquí fer que s'extengui
cap a fora. L'objectiu seria així, pressionar perquè els polítics parlin
d'aquests temes, ja que aquesta és practicament la única manera que un
tema d'interés general guanyi espai als mitjans de comunicació massius
més enllà de les intervencions i reportatges puntuals.

La idea consistiria en elaborar i fer públiques una sèrie de cartes
obertes a aquests que callen. Primer n'hi hauria una al president de la
Generalitat (s'hauria d'estudiar si se'n fa una altra a nivell de govern
espanyol) i a continuació, al cap d'unes setmanes, una per cada partit
polític (ICV-EUIA, ERC, PSC, CIU). Les cartes desenmascarien de manera
personalitzada aquest silenciament i demanaria informació i arguments
concrets perquè la gent n'entengui les causes. També inclouria
mecanismes perquè la gent es pugui sumar a la carta, en funció de la
seva vinculació política i de la funció de la seva carta. Així que
qualsevol persona es podrà sumar a la carta oberta a la Generalitat i
qualsevol votant, afiliat o grup local d'un partit polític es podrà
sumar a la carta al seu partit o personalitzar-la per demanar-li
explicacions segons cregui.

D'aquesta manera si ho organitzem bé, és una iniciativa que pot tenir
molta difusió a la xarxa i obligar a respondre o a quedar com uns
covards censuradors als representats polítics, inclús davant dels seus
propis votants.

Entre el contingut de cada carta hi hauria:

1 Antecedents de la meva acció, les seves raons i el silenci de
l'interlocutor en relació a aquest tema.

2 Referencies d'estudis o articles generats pels seus propis assessors o
en el seu defecte institucions internacionals reconegudes. A través
d'aquestes referències pròpies comentaríem els límits del creixement
econòmic, especialment el pic del petroli i la qüestió ecològica.

3 Dades d'endeutament de cada partit o entitat amb la banca que ens
serveixen per preguntar-nos per la causa del seu silenci.

4 Petició de no utilitzar els límits del creixement com a arma
electoral, sinó acceptar-la com una realitat incontestable, a la que hem
de fer front com a societat.

5 Preguntes concretes per les que demanem resposta.

6 Crida a participar, per la població.

Així doncs, per poder realitzar les cartes, cal que formem un equip on
seria important que hi hagués persones que han treballat el tema de la
crisi energètica (crisi energetica.org <http://energetica.org>, oceas),
temes d'economia ecològica, i gent que es pugui passar estona recopilant
informació per Internet o redactant.

Mentre estigui tancat a la presó necessitaré que intercanviem molta
informació per poder participar activament com voldria. Si surto ben
aviat serà molt més fàcil, esperem que sigui així, però per si de cas ; - )

Un cop siguem un mínim grup de gent ens podem posar a treballar. Podem
començar per la carta al president de la Generalitat. Per aquesta carta
podem utilitzar l'informe encarregat pel "Consell Assessor pel
Desenvolupament Sostenible" de la Generalitat, anomenat "Metabolisme
energètic de l'economia catalana" i també l'estudi realitzat per Oceas
amb el suport d'aquest organisme. El Dani Gómez hi ha participat i els
coneix, així que li podeu demanar si hi pot col.laborar. També podem
cercar informes semblants en altres àmbits de l'ecologia, de
l'agricultura, de la custodia del territori, per exemple, que sapiguem
que estan en mans de les Conselleries que correspongui.

I mentre estigui a Brians, caldria també que el grup de treball tingui
una comunicació senzilla amb mi. Estaria bé que una persona nova
s'encarregui de l'enviament d'informació sobre aquest tema via carta i
que es comuniqui amb la Laia i l'Anna Palau, quan es vulgui parlar
telefònicament o a traves d'alguna visita.

En paral.lel ho explico a la Núria perquè amb el grup de relacions
institucionals confirmin que els hi sembla una estratègia adequada
tenint en compte que fins ara el que hem sabut és que els polítics no en
volen parlar.

Una abraçada forta i fins aviat !!

Enric