[Info-xaingra] XIC "Mitja hora per carregar piles. Exercisis tibetans i 2 o 3 idees +"

info-xaingraallistes.moviments.net info-xaingraallistes.moviments.net
Dme Feb 18 16:04:16 CET 2009

Hola a totes,
La nostra companya Maite dinamitzarà un grup de intercanvi de coneixements els dijous pel matí i ens ha passat un text per presentar-lo (en principi comença el dijous 26 de febrer, però si voleu assistir-hi, si us plau, posseu-vos en contacta amb ella):

MITJA HORA PER CARREGAR PILES (‘exercicis tibetans’ i dos
o tres idees +)

 Començaré per presentar això dels ‘exercicis tibetans, uns quants exercicis
que, segons ja fa temps em va arribar pel boca-a-orella, ajudaven a combatre
els mals d’esquena de la penya que ha de passar-se masses hores asseguda davant
de l’ordinador etc. etc... No vaig trigar gaire en localitzar el llibret que ha
popularitzat uns exercicis que, la veritat, tant si els practiquen els monjos
tibetans como si se’ls va inventar algun americà inspirat, a mi em van molt bé
per a agafar marxeta i funcionar més alegrement al llarg del dia... (Un dia
faré la prova de preguntar-li a un tibetà-del-Tibet d’aquests que podem trobar
per La Casa, o La Botiga, del Tibet de què va
tota aquesta història!)

El cas és que cap
al 1985, un tal Peter Kelder va publicar, amb Harbor Press, Inc., un llibret
titulat Ancient Secret of the Fountain of
Youth, que Plaza Janés va publicar aquí, el 1998, amb el títol El secreto tibetano de la eterna juventud.
Aquesta és la edició que tinc ara, i crec que està exhaurida, però havia tingut
una copia titulada SECRETOS TIBETANOS DE LA ETERNA JUVENTUD,
de Peter Kelder & Laura Goodman, publicada el 2002 per Editorial Sirio, de
Màlaga, que potser es troba més fàcilment; ve a ser el mateix text, potser un
pèl més llarg, amb més consells sobre una dieta saludable etc.

Segons Peter
Kelder, la pràctica regular (una vegada al dia per als principiants; en fase
més avançada es pot passar a dues vegades al dia –matí i vespre--) d’aquests 5
exercicis (n’existeix un sisè, envoltat d’una mística peculiar, però ja us en
parlaré als que vingueu a provar-ho) fa miracles. El mateix llibret et dona
tota una sèrie de testimonis de persones que s’han aprimat, o engreixat, o
curat, o que han recuperat la cabellera espessa i acolorida de la seva joventut
o un llarg etcètera...

Com que ja fa
gairebé deu anys que procuro practicar-los amb regularitat, no sé com m’haurien
anat les coses altrament...

Però sí, a mi em
donem una càrrega energètica que trobo a faltar quan me’ls ‘salto’, i també
m’ajuden a concentrar-me –Autosuggestió? Qui sap!

VOLEU VENIR A PROVAR?

Hi afegiré uns
quants moviments de la meva collita, fruit d’una llarga travessa per diverses
pràctiques relacionades amb el moviment, i adaptats a aquesta típica falta de
temps dels més o menys urbanites i més o menys esclaus (sense ànims d’ofendre:
com a mínim dels horaris!).  I, si us
animeu, en podem anar afegint... En conec una pila, de recursos per
agilitzar-me, malgrat que no aconsegueixo trobar el sistema de vida que em
permeti aplicar-los!

Doncs això. Proposo
començar un dijous, per aprofitar
que l’Ateneu s’obre al matí... I
així, si ens agafa més gana, podrem fer els honors a la Cuina Rebel de la Columna. Després
ja veuríem com i quan i on ens va millor ‘rejovenir-nos’...

US ESPERO!

El meu nom: maite. El meu telèfon: 93 213 01 18. No tinc mòbil, però em
podeu deixar missatge al contestador del fix.

La meva adreça de
correu electrònic –que miro amb regularitat—:  mcirugedaayahoo.es.

Salut i alegria!

Més informació de la llista de correu Info-xaingra