[energiadecreixent] Grupos energía y agua ACAMPADA BCN: LUCIDEZ INTEGRAL

Laura Blanco Grau lblanco_grau a yahoo.es
div maig 27 00:39:57 CEST 2011

No he pogut contestar abans, ni anar a l'assamblea. Però per si serveix d'algo,
aquí faig alguna aportació. Ja direu com ha anat. Gràcies!
Laura

Punt 2.
És difícil establir una única opció per aquest punt i està lligat amb altres
temes. Sí es pot consensuar la voluntat d'una tendència cap a la una major
gestió comunitària. Almenys per aquells recursos que permeten una major gestió
directa i local.
Pot ser útil plantejar-se: ¿Què és invevitable que estigui centralitzat, o si
més no coordinat? i a partir d'aquí reflexionar sobre les eines de redistribució
i  eines que marquin els límits per la sostenibilitat.
Per tant, a més d'anar potenciant la relocalització, seria convenient anar
configurant estructures que permetin els mínims de centralització.
És a dir, cal tenir en compte les escales i els límits d'una gestió
assambleària.

Un altre tema és si la centralització és realitza a través d'un "Estat" o una
altra forma de coordinació pública.

Com amb el tema del mercat, l'autogestió és collonuda, però la horitzontalitat
pot tenir uns límits per exemple pel que fa al processament de la informació,
que fan indispensable la representativitat.

Punt 3.
No sé com es pot transmetre, o poc rigorós o massa complex... Per compensar el
que dius, en termes simples que tots coneixem, però poc rigorosos:
l'actual capitalisme globalitzat es basa en el creixement i l'acumulació
constant. Això implica
l'augment indefinit del consum energètic, insostenible. És necessària una forta
reducció del consum material. Models de societat basats en l'únic flux energètic
estable: l'energia solar i derivades. ....

Si no ,quan ens dirigim a molta gent, per il·lustrar millor els límits amb què
estem jugant crec que és millor donar algunes dades que no parlar amb termes
gaire complexos.