[energiadecreixent] OK: Article d'ATTAC: DECRECIMIENTO YPROGRESO

Jean Louis Prat jllpratawanadoo.fr
Dma Gen 15 20:06:21 CET 2008

Em sembla molt interessant el fet que el text publicat per ATTAC vingui d'un
butlleti de "Attac Argentina", publicat sota el titol "El grano de arena"
que és la traduccio literal del titol d'un llibre d'Alain de Benoist, "Le
grain de sable". Una cosa és segura, és que l'Alberto Buela pertany, sense
amagar-se'n, al moviment dels "amics d'Alain de Benoist" : és el seu dret,
com és també el nostre dret, i el dret dels membres d'ATTAC, de rebutjar
aquesta filiacio ideologica (que inclou, a més dels autors que ja he citat,
el famos jurista Carl Schmitt, catolic a l'estil de Joseph de Maistre, i un
dels pocs universitaris alemanys de gran prestigi, amb el filosof Heidegger,
que hagi acceptat de col-laborar amb el règim nazi : encara un cop, no vull
diabolitzar aquesta gent, ni negar el valor del seu pensament, i menys
encara prohibir la seva lectura. Voldria, en canvi, mantenir una estricta
delimitacio entre el seu pensament i el pensament que podem adoptar com a
referència. Perquè si no ho fem, hi haurà gent, de mala fe, i també de bona
fe, que ens assimilaran a un corrent d'extrema dreta, i per dir-ho en
francès, no m'agrada el fet de "donner des bâtons pour se faire battre".
Ara, cal dir que el meu primer moviment, llegint l'article de l'Alberto
Buela, ha estat de riure, perquè hi he pogut constatar que ATTAC, en els
països de llengua espanyola, és molt diferent de ATTAC-France, on les
ortodoxies marxisto-estalinianes tenen més força, i que no s'hauria enganyat
de la mateixa manera - s'enganya, evidentment, d'una altra manera, com la
gent que s'imagina que "Iniciativa per Catalunya-Els Verds" és un moviment
ecologista. D'un altre punt de vista, podriem pensar que les dues impostures
s'enforteixen mutuament.
Una abraçada, Jean-Louis