[energiadecreixent] Reflexions decreixents

esteve lopez estevelopez en gmail.com
Dom Abr 15 08:15:21 CEST 2007

enric wrote:
> Hola Stefano,
>
> Gràcies amb les teves reflexions les he compartit en la llista de correu
> i no estarà de menys si les vols aportar en el fòrum.
>
> La xarxa de contactes és molt important i per això mimem totes les dades
> que tenim i en preguntem més. En el qüestionari que vam enviar i que
> tenim penjat a la web cada persona pot informar de en quins grups està i
> a qui fa arribar la informació.
> Volem estudiar com usar aquesta informació perquè a nivell local es
> pugui extendre més la xarxa del que ja es fa espontàniament que no es
> [...]

de fet, el tema que tracteu és un dels que em volta pel cap a l'hora de
preparar la explicació del dissabte vinent.

L'enfoc que miro de fer és el següent: l'entesa pel decreixement és
entesa per la seva vocació de ser punt de trobada (idea de xarxa) de
moviments socials heterogenis, és decreixement con a lema que mira de
contraposar-se al lema del creixement economicista i és procés per ser
voluntat de caminar en la construcció col.lectiva alternatives no
assimilades pel mite del desenvolupament.

En qualsevol cas, hem de ser capaços d'explicar en quin punt del camí
ens trobem sense hieratitzar el moviment col.lectiu que ens ha de
caracteritzar.

En aquest sentit, trobo molt interessant el diàleg que ha obert
l'Stefano i les reflexions que es puguin obrir després de cada intent
d'auto definició que fem.

Salut!