[Educaciolliure] escola lliure a la Garrotxa

xavilistas en clonlara-esp.org xavilistas en clonlara-esp.org
Sab Dic 1 11:08:43 CET 2007

Moltes gràcies per l'explicació, és el que a mi em feia l'efecte que feia
la Rebecca Wild, però sense tenir-ne tanta precisió "tècnica", t'agraeixo
molt el resum!

Un comentari, però:

Pel que fa al que dius de la sensibilitat social... Les referències que jo
tinc de les experiències Montessori són de Xile, i allà hi ha tot un
seguit d'aquestes escoles que treballen a les "poblaciones", és a dir, les
barriades i zones més deprimides i pobres bàsicament dels voltants de la
capital, Santiago... Pot ser que aquesta sensibilitat no sigui només
patrimoni dels Wild, sinó que com tu molt bé dius sigui el resultat que
totes aquestes experiències es donen en un territori amb moltes mancances
socials, polítiques i econòmiques i en condicionin el tarannà... De tota
manera, i encara que sé que només és una cosa anecdòtica i molt
particular, tinc una coneguda que va sentir-se atreta per aquesta
experiència que ens ocupa i va desplaçar-se des de les Canàries, on vivia
la família aleshores, fins no recordo quin país llatinoamericà per dur els
nens a una d'aquestes escoles (podria ser la primera que es va
fundar...?)... i es va trobar la sorpresa que li van dir, textualment, que
per evitar la"contaminació" externa (pel que fa a hàbits, valors, etc.)
els seus fills no podier fer cap tipus d'activitat fora de l'escola...
Evidentment, ara aquesta família educa d'una altra manera, i a Espanya (de
fet, eduquen a casa...). Reconec que no conec gaire en profunditat la
pedagogia Wild (o Pesta), però he tingut aquesta mateixa sensació que
aquesta família parlant amb persones que porten algunes iniciatives
espanyoles que segueixen aquesta línia (a banda que valoro molt la seva
feina, Déu me'n guardi de qüestionar el que cadascú faci, i fins i tot amb
algunes mantinc una relació força cordial i fins i tot personal...).

Ah! Un apunt més, em sembla que la pròpia Rebecca Wild va rebre formació
Montessori com a "professional", oi? Almenys és el que surt a la seva
biografia...

Salutacions,

Xavier Alà