[Ecoseny.Actualitat] Xarxa social (ecoxarxes)

didac costa didacscosta a gmail.com
dim ago 24 13:38:02 CEST 2010

Hola

si, molt be el que comenta l'Eva, jo també anava a dir que cal activar
aquesta web social, que agilitza molt les comunicacions

Com diu l'Eva, fins que s'activi mes la nostra web social, podriem fer
un grup al de la cooperativa Integral, on tindriem molta mes
interaccio amb els gairebe 400 que hi ha, molts dels quals estem
repetits. l'Ecoxarxa bcn ho ha fet aixi, i amb un grup alli podriem
crear temes de debat al forum, pagines, informacions, grups de
treball, etc. L'Enric em va comentar que si despres creix, es
fàcil tornar a redirigir-ho a una web social propia com tenim ara.

s'hi pot entrar a traves del portal www.ecoxarxes.cat, o directament
www.cooperativa.ecoxarxes.cat

Jo mateix puc explicar com funciona, i ensenyar la de la cooperativa
integral, que esta molt activa. Permet organitzar molt be les feines
d’organitzacio i no te cap mena de dificultat. ës mes facil que el
facebook, de fet.
Alguns tenen problemes a l’hora d’entrar-hi, ho podem veure i resoldre.

Algu te  un projector? Nosaltres portem el pc i l’internet mobil.
Sense projector, es pot veure  al Pc, pero no es tan comode.

Tambe afegiria alguns punts (que potser ja hi son a la proposta
d'agenda) que ja en parlare en detall a l'asemblea. Son propostes per
consolidar i reforçar la Central de
Compres i l'ecoxarxa. Les avanço per aqui, per anar amb mes continguts
a l'assemblea per debatre-ho. En sintesi:

1. proposta de fer com a la Coop Integral, una quota de 5 o 7 euros al
mes per tal d'assegurar que la CCC no depengui unicament dels visitants.
Aixi es una barreja de xarxa d'intercanvi i coop de consum, pero amb
un preu molt menor. Els 5 o 7 euros mensuals (que es poden agrupar
trimestralment o anualment) es converteixen en 5 o 7 ecosenys, amb el
que no es perd capacitat adquisitiva i en canvi es reforça tota la
xarxa.

Caldria veure el tema del compte de triodos per a aixo, i sino mentrestant
ho podriem fer a traves del compte de la CIC. Encara que no ho fessim tots,
nomes que 100 ho fessin ja tindriem un capital rellevant regular per anar fent
compres sense dependre exclusivament de les fires i els visitants.
Mes endavant la gent fara més canvis euros-ecos, pero ara mateix crec
que seria important per consolidar.

2. buscar mes espais per a la CCC. un primer objectiu podrien ser les
coops de consum de la regio. intercanvi d'un petit espai a les seves
seus i unes hores de repartiment per setmana, a canvi de X quantitat
d'ecosenys que poden comprar productes de la central per a ells; i a
canvi d X ecosenys a qui faci la feina de coordinar o repartir el
menjar, com a les fires. Aixo permetria, a mes, interactuar i fer
coneixer millor
la proposta a collectius propers a la regio. El mateix amb bars alternatius,
ateneus, etc. Possibilitat de fer un espai de la CCC a Can Illa si s'escau.

3. potser posar un limit de despesa mensual individual o familiar a la
CCC, perque no l'acabin gaudint uncament uns pocs usuaris. O no poder
comprar de la CCC quan es te el compte en negatiu, o si s'es un usuari
actiu, per sota de -50. Revisable mes endavant en una fase en que tot
estigui mes consolidat

4. Activar mes la compra de productes de l'hort i algunes elaboracions
de menjar casolà als propis usuaris de la xarxa per colocar a les
centrals i a les fires

5. Combinar els treballs amb la Coordinadora de Centrals de Compres
Col•lectives de Catalunya  -5C’s!-, que estan desenvolupant a traves
de la cooperativa Integral, l’Infoespai i l’EcoXarxa Bcn. Això
facilitarà molt la feina que fins ara havia de fer autònomament el Gt
CCC. Tambe permet tenir ja, a traves de la CCCCC i de la CIC
productors, com els de Tarroja i d'altres que ja ofereixen productes
100% en ecos o 50%.

6. Canviar el nom de CC Comunitaries a CC Collectives. Aixo ve arrel
de que l’Enric va comentar, jo crec que encertadament, que no eren
comunitaries, ja que poden ser regionals. Pero ell proposava el nom
Cooperatives, que no trobo tan encertat, perque es confon amb les
coperatives de consum, i de fet es tracta d'una organització mes de
tipus collectivista (mes aprop de la utopia) que cooperativista.

7. Preguntar com ha anat l'experiencia al Raco ecologic i amb la
Central, i com esta organitzada la CCC al Raco ecològic. Aprenentatges
i canvis si cal.

Un altre punt: Novetats Gt Interxarxes:

Ecoxarxa Girona
Ecoxarxa Mediona
Ecoxarxa Penedès (vindran a l'assemblea per aprendre de com ens organitzem)
EcoXarxa Roanne
CIC, Ecocoop

Al punt de la Coop integral:
Mas Allioli a l'Empordà. Restaurant, obrador i hotel cooperatiu
Projecte d'Ecovila al Canigó

Jo personalment estic mig de mudances cap a aquests dos projectes, des
d'on seguiré recolzant i participant de l'Ecoxarxa Montseny. Pero la
major part de la feina sera en desenvolupar aquests projectes, que si
tiren endavant poden reforçar el conjunt de les ecoxarxes i tambe de
la del montseny. Ja que entre d'altres coses es podria elaborar una
gama de béns i serveis molt mes amplia que serien oferts 50 o 100% en
ecosenys.

Sobre alguns temes comentats, no crec que tinguem prou recorregut  ni
problemes com per fer grans avaluacions, ni preocupar-nos per si la
xarxa va o no va. Cadascu pot veure el got mig ple o mig buit. Cal en
tot cas anàlisis crítics constructius permanents i qui trobi mancances
o demandes no resoltes, que s'activi autogestivament per resoldre-les,
o creant un grup de treball o una serie de propostes o accions en
positiu.

Crec que la força de l'ecoxarxa no es pot medir amb el nivell de
consum, ja que fa tres dies, abans de tenir una moneda propia, erem
anticonsumistes i decreixentistes, i no veig perque hauriem de
canviar. L'avaluacio de les ecoxarxes es multidimensional i no es
numèrica: benestar i armonia del grup; bon rollo i manca de retrets i
coses aixi; sentir-se be i ben acompanyat; pensaments positus i de
germanor; espais de trobada com els que s'han impulsat; activitats no
monetàries com intercanvis de sabers, terapies, etc; coses que mica a
mica podem deixar de comprar en euros; noves amistats i projectes;
haver conegut un veí; rèplica de l'experiencia a altres parts, on s'ha
fet una feina molt mes gran del que estava previst; ser, com ja som,
un referent internacional de xarxa d'intercanvi, i amb propostes
innovadores que han inspirat molts altres collectius a arrencar
autònomanment amb models semblants; i per sobre de tot, anar
construint i consolidant durant 3 o 5 anys uns metodes alternatius i
complementaris per resoldre les nostres economies. Si aconseguim un
10% de la nosta economia en ecosenys ara mateix ja es un gran exit. i
l'esforç ha de ser mantenir-nos i anar creixent tranquillament, que es
el que estem fent.

Crec que caldria fer alguna fira al poble montseny, tornar fixes i
periodiques les 5 o 6 que tenim per any; activar aquest nou nucli a
palautordera, anar fent xarxa amb osona i altres xarxes, activar nous
empreniments productius cooperatius que es puguin vendre cap enfora
amb euros i cap endintre amb ecosenys o a un 50% ecos-euros; i seguir
endavant amb perseverància, sense presses ni ansies, que no tenim
pressa per arribar enlloc, i no es amb presses com s'ha de construir
una utopia per al futur, que potser no és per a nosaltres, sino per
als nostres fills, nets o besnets, o tan sols per servir com una
proposta de referencia d'aqui tres segles (com ho son els falansteris
de Fourier i Owen, o les collectivitzacions del 36, que van durar
menys que nosaltres, i que ens inspiren en el que fem ara). El que
importa es el procés, l'armonia, el cami i el dia a dia, no arribar
corrents a un indret que no existeix i que es fa en caminar.

val, abraçada i fins l'assemblea

Dídac

El 24/08/10, Eva Benavent de Barbera Portabella
<evafenix7 a hotmail.com> ha escrit: