[Ecoseny.Actualitat] Xarxa social (ecoxarxes)

Margarita R. MARTI manuflina a hotmail.com
dim ago 24 22:36:05 CEST 2010

BENVOLGUTS COMPANYS,

CREC QUE  AQUESTA OPORTUNITAT QUE ENS DONA EN DIDAC , MEREIX ALGUNES RESPOSTES I/O APORTACIONS QUE FAIG EN VERMELL.
 I CONSTI QUE ESTIC EN CONTRA D'EPISTOLES TAN LLARGUES, DESPRES DE LLARGS SILENCIS....

Soc mes partidaria de fer veinatge , com hem anomenat a les trobades setmanals al Gessamí on els temes es tracten entre els qui actuem...
El "Pensador de Rodin" es adorable...però es a un museo...a París.
Un toc d'humor  en aquests dies de canvis..
una abraçada des de la Vall del Montseny.
Margarita R. Martí

Gràcies per llegirme i espero no fer-me pesada!!!  SERÈ SINTÈTICA....
> Hola,

....(..)......

.

> 1. proposta de fer com a la Coop Integral, una quota de 5 o 7 euros al
> mes per tal d'assegurar que la CCC no depengui unicament dels visitants.
> Aixi es una barreja de xarxa d'intercanvi i coop de consum, pero amb
> un preu molt menor. Els 5 o 7 euros mensuals (que es poden agrupar
> trimestralment o anualment) es converteixen en 5 o 7 ecosenys, amb el
> que no es perd capacitat adquisitiva i en canvi es reforça tota la
> xarxa
..d'on surten aquestes idees..?????? de quina assemblea han sortit????  exportades d'0n?????

> [...]
> CCC, perque no l'acabin gaudint uncament uns pocs usuaris. O no poder
> comprar de la CCC quan es te el compte en negatiu, o si s'es un usuari
> actiu, per sota de -50. Revisable mes endavant en una fase en que tot
> estigui mes consolidat

> ES  EXTRANY QUE ES COMENTI AQUEST PUNT TAN POC SOCIAL I SOLIDARI ja  ACCEPTAT AL SEMINARI DEL DEC 2009 COM UN PUNT CABDAL EL PODER ESTAR EN NEGATIU COM AJUD A LES FAMILIES...INCLUS, (LLEGIU EL RESUM ACCEPTAT PER TOTS) QUE EL NEGATIU PODIA INCREMENTAR EN FUNCIO DE L'ACTIVITAT DEL USUARI

  LA NURIA iRANZO ,  I JO  MATEIXA FEIEM KMS DES DE PALAU ACORDAT AMB VEINS D'AQUI PER ANAR UN COP AL MES a comprar...
PER LA MATEIXA REGLA DE TRES JO DIRIA : REVISAR EL COMPTA DE QUI VIU APROP PER EVITAR FAVORITISMES...SI HO FESIM SERIA INSOLIDARI  , OI???? , COM DEIA , impedir als  PROPIS COMPANYS , REVISANT EL SEU COMPTA, PENALITZANT  PER QUE SON ACTIUS EN LLOC DE AFAVORIR
 L'ACTIVITAT( QUE  ELS HA DUT A ESTAR EN NEGATIU....) ES TRAIR L'ESPERIT QUE NEIX AL GENER DE 2010...es dificil d'entendre!!
EN CANVI..SI S'HA PARLAT EN ELS SEMINARIS , DE OXIDAR ELS BITLLETS QUE S'ACUMULAN JA QUE NO AFAVOREIX L'INTERCANVI NI L'ACTIVITAT, NI ECONOMIA REAL

REITRERO...SI A MES DE BUSCAR SOLUCIONS PER AVANZAR EN L'ACTIVITAT, PENALITZEM ELS QUE "ABUSAN" I QUEDEN EN NEGATIU..ON ES L'AJUD ?
TOTS ABSOLUTAMENT TENIEM EL MATEIX DRET A COMPRAR..NOMES CALIA REFORZAR LA FIGURA DEL "CONSUMIDOR" I BUSCAR PRODUCTORS Q ACCEPTIN ECOSENYS...TAMBE APROBAT EL DEC 2009 ALS SEMINARIS
I JO PARTICULARMENT , VAIG esser la única que vaig aportar usuaris en aquest sentit, el ferm compromis de parlar amb col.laboradors "ben-estants" amb poder adquisitiu
SEMPRE ES MILLOR QUE PAGAT QUOTES..JO PARTICULARMENT HI ESTIC EN CONTRA...JO NO M'HO PUC PERMETRE I SOC A LA XARXA PER AJUD I INTER-CANVI AL MARGE D'€ ...NO PER APORTAR-NE....molts de nosaltres ja anem prou collats!!!

> 4. Activar mes la compra de productes de l'hort i algunes elaboracions
> de menjar casolà als propis usuaris de la xarxa per colocar a les

> centrals i a les fires
>
> 5. Combinar els treballs amb la Coordinadora de Centrals de Compres
> Col•lectives de Catalunya  -5C’s!-, que estan desenvolupant a traves
> de la cooperativa Integral, l’Infoespai i l’EcoXarxa Bcn. Això
> facilitarà molt la feina que fins ara havia de fer autònomament el Gt
> CCC. Tambe permet tenir ja, a traves de la CCCCC i de la CIC
> productors, com els de Tarroja i d'altres que ja ofereixen productes
> [...]

Precissament, alguns  de nosaltres , veiem mes necessitat de consum  local i autogestiò  d'un nucli ven ferm ,  que afavorir transports des de una Central a BCN q  afavoreix  el malbaratament energètic...i complica el consum fresc.A LA CC DEL MONTSENY, SEMPRE S'HI TROBAVA ELS MATEIXOS PRODUCTES...UNA DOTZENA, ARAMATEIX A LA CENTRAL DE CCCCC ...qUANTS PRODUCTES PODRIEM COMPRAR??? Cal aqueste resposte....per sumar-nos a fets , aramateix,  poc consolidats......
.
.està molt bè OBRIR EL DEBAT DE QUE VOLEM PER LA ECO DEL MONTSENY???

> 6. Canviar el nom de CC Comunitaries a CC Collectives. Aixo ve arrel
> de que l’Enric va comentar, jo crec que encertadament, que no eren
> comunitaries, ja que poden ser regionals. Pero ell proposava el nom
> Cooperatives, que no trobo tan encertat, perque es confon amb les
> coperatives de consum, i de fet es tracta d'una organització mes de
> tipus collectivista (mes aprop de la utopia) que cooperativista.

 NO SON TAN  interessants  els NOMS ...COM ELS FETS...(  CAL DEMOSTRAR QUE EN CAMINAR , ELS FETS ES CONSOLIDAN...MASSES CANVIS AVANS DE CONSOLIDAR
FA QUE LA GENT INTERESSADA ES DESENTENGUI...) Actuar i amb els errors ja tindrem temps de modificar....ara mateix han passat 8 messos des de  Gener2010..
CAL ENTRAR A LA NOSTRE BASE OPERATIVA : CES...I VEURE QUI INTER-CANVIA I QUI ES ACTIU....AQUEST ES EL TRIUMF!!

> [...]
>
> Al punt de la Coop integral:
> Mas Allioli a l'Empordà. Restaurant, obrador i hotel cooperatiu
> Projecte d'Ecovila al Canigó
>
> Jo personalment estic mig de mudances cap a aquests dos projectes, des
> d'on seguiré recolzant i participant de l'Ecoxarxa Montseny. Pero la
> major part de la feina sera en desenvolupar aquests projectes, que si
> tiren endavant poden reforçar el conjunt de les ecoxarxes i tambe de
> la del montseny. Ja que entre d'altres coses es podria elaborar una
> gama de béns i serveis molt mes amplia que serien oferts 50 o 100% en

AIXO SI ES IMPORTANT PER A LA SUPERVIVENCIA DE LA XARXA MONTSENY....NO ES POT ESSER A TOT ARREU..OI???

> Sobre alguns temes comentats, no crec que tinguem prou recorregut  ni
> problemes com per fer grans avaluacions, ni preocupar-nos per si la
> xarxa va o no va. Cadascu pot veure el got mig ple o mig buit. Cal en
> tot cas anàlisis crítics constructius permanents i qui trobi mancances
> o demandes no resoltes, que s'activi autogestivament per resoldre-les,
> o creant un grup de treball o una serie de propostes o accions en
> positiu.

PER AL.LUCIONS....EL COMPROMIS QUE EM va  MOURE PER PARTICIPAR AMB LA GENT DEL bAIX  MONTSENY, (q es realment l'important) ENCARA ES VIGENT:

- Consum responsable...
- autogestio del consum
- participació en projectes solidaris
- construccio de sobirania alimentaria a la meva zona, o poble....
... EN ESTAR, LA XARXA DEL MONTSENY SENSE FIRES ..PARADA, ESPERANT LA REACCIO DE BCN, HA FET que un grup de persones pensem  en reactivar-nos
com a NUcli autònom.....seguint comveus el teu consell.
LA CRITICA CONSTRUCTIVA, PER APRENDREN, ES MES POSITIVA  Q AMAGAR EL CAP SOTA L'ALA I FER VEURE QUE NO PASSA RES..aixó nomès permet , despistar i volar en un cami mes propici.
-