[Suportenricduran] Canvi de servidor per Crisi

emi emidarumaagmail.com
Dma Maig 19 22:19:14 CEST 2009

Hola a tothom,
Estem fent les gestions necessàries per a canviar de servidor les pàgines
17-s.info , podem.cat, sincapitalismo.net i enricduran.cat degut a la
sobrecàrrega que aquestes representen per a moviments.net i tota la colla de
webs que s'hi allotjen. El cost d'aquest canvi seria d'uns 20€ al mes, que
haurem d'assumir entre tots i totes, tot i que, al començament i degut a la
pressa que això corre, ens ho podrem manegar entre el revoltoso de la web i
jo fins que surti una font estable de diners (donacions? entre els de les
assamblees?).

El canvi el farem probablement aquesta mateixa setmana. Això provocarà un
temps d'unes hores o fins un dia d'inestabilitat a la web (que no es vegi,
que estigui en mode de només lectura, etc), tot i que esperem que això acabi
d'una vegada per (quasi) totes amb les tallades que hem tingut fins ara i,
de retruc, deixar de tallar amb les nostres, les webs de la resta de
moviments.net. El canvi també alleugerarà la càrrega en hores dels
encarregats de moviments, que aquests dies s'ho han estat currant molt i han
sobrepassat per molt les hores que els teniem contractades. Jo i qui s'hi
vulgui apuntar serem els administradors del sistema que soportarà la web, a
més de la pròpia web (a més del joan i la xandra quan tornin a estar
disponibles, cap a finals de juny).

Espero que comprengueu que això implica moltes hores de feina, que fins ara
hem estat repartint entre la gent de moviments i jo mateix i que, a partir
d'ara i fins que tornin el joan i la xandra o algú s'hi apunti, me
n'encarregaré jo sol. Això implica que, com ja està passant ara mateix, no
em puc dedicar a penjar tots els materials que vagint sorgint com se m'ha
demanat diverses vegades en l'última setmana.

La solució que trobo a aquest tema és la següent: de normal, els usuaris de
la web només poden penjar un total de 5MB en docs adjunts. Però si m'ho
demaneu, us puc pujar aquest límit un a un (no podem deixar oberta aquesta
porta als 2500 usuaris de la web). A més, hauria de sortir un o més
voluntaris per encarregar-se de fer això per a les persones que no saben ni
volen saber com fer-ho, que n'hi ha unes quantes. Pel que fa a penjar vídeos
o cançons a la web, és tan senzill com enganxar el codi que et dónen al
youtube i resta de webs per a encastar (*embed*) el seu contingut a la
nostra. Per vídeos, es pot fer servir youtube, blip.tv, vimeo, megavideo,
etc i per àudios http://www.archive.org/details/audio o els que us semblin
si en coneixeu d'altres. Si cal, puc fer UN taller per explicar com es fa
això.

Finalment, volia comentar-vos que la web està canviant molt i seguirà
canviant per a fer-la més accessible i fàcil de navegar (i aturar d'una
vegada aquesta sensació que molta gent m'ha comentat de que es perd). Jo
vaig fent segons les idees que se'm van acudint i les que em va passant el
revoltoso, però sempre seran benvingudes les propostes de canvi i millora.
No cal que les discutiu entre tots, doncs una millora és sempre una millora.

Bé, això és tot. Espero que no sigui massa toston això que he escrit.

Fins aviat!!
emi

SiGUeM eL cAnvI qUe VoLeM!!