[Suportenricduran] text parcial per jutge

anaïs franquesa anaisfranquesa83ahotmail.com
Dil Mar 23 10:22:39 CET 2009

Jo trauria la frase "campanyes contra el Banc Mundial i l'Europa del Capital". doncs encara que sigui veritat li dóna un caire antisistema que potser no li afavoreix. Encara que ser antisistema no sigui cap delicte -i tenir-ho en compte com a agreujant o decisiu per dictar auto d'empresonament preventiu és denunciable per discriminació per motius polítics- ja sabem com són...

M'he permès de corregir algunes faltes que s'havien colat...I també hi he afegit una referència a dos imputats pel cas de corrupció del PP que estan en llibertat a espera de judici, recollint algunes de les aportacions fetes. Com ho veieu?

De tota manera, podríem anar enviant ja alguns fax -si no ho esteu fent ja jejejje- a títol personal i aquesta tarda o demà s'acaba de consensuar aquest, no sé.

Anaïs

TEXT:
 ____________________________________________________________________________________________

 A l'atenció de Jordi de Prada, titular del jutjat d'instrucció num 29 de Barcelona

Li escric aquestes línies per demanar-li que reconsideri la seva decisió de dictar presó preventiva per a l'Enric Duran. L'Enric és una persona àmpliament coneguda i estimada per la societat civil de Barcelona, en especial entre els moviments socials que actuen i treballen a la ciutat i també arreu de Catalunya. L'Enric és una persona implicada, ja des d'inicis de l'any 2000, en campanyes per un altre món possible, la Xarxa Catalana per l'Abolició del Deute Extern, i el promotor de projectes com l'agència de notícies liberinfo.net, l'Infoespai del barri de Gràcia, l'Entesa pel Decreixement i Temps de re-voltes, amb qui va recórrer Catalunya en bicicleta durant dos mesos l'any passat,difonent idees per a transformar
la societat al llarg de més de 30 poblacions catalanes, fet que li va permetre tenir contacte amb un gran nombre de persones i col·lectius del territori. Actualment també és el responsable del butlletí setmanal moviments.cat, que arriba a més de 20.000 persones de tot el territori català.

 L'Enric és doncs, una persona molt reconeguda per la seva tasca incansable de proposar alternatives i el seu impuls a tirar-les endavant, és una persona arrelada i implicada a la ciutat de Barcelona,una persona que desitja canviar les coses al seu país i al món en general. Si bé va decidir sortir del país durant un cert temps,per a poder seguir treballant en l'organització i elaboració de propostes per fer front a la crisi sistèmica actual, en cap moment va pensar en fugir de la justícia, ja que sempre ha dit que si havia d'afrontar les acusacions de la justícia ho faria, amb els arguments legals necessaris per a defensar la seva acció. El llibre que ha sortit al carrer fa ben pocs dies, del qual ell n'és l'autor, resulta molt clarificador en aquest sentit. L'Enric ha tornat a Catalunya precisament per a seguir participant en les mobilitzacions ciutadanes, al costat de la seva gent.

Fins al moment actual, no sembla haber constància de que aquesta persona, l'Enric Duran, hagi intentat defugir en cap moment l'acció de la justícia. No hi ha cap constància que hagi incomplert cap requeriment de cap mena d'instància per presentar-se voluntàriament davant de cap autoritat reconeguda. No sembla que hagi arribat en cap moment a ser objecte de cap mena d'ordre de recerca i captura.

 Som moltes les persones que pensem que la presó preventiva no és una mesura justificada per aplicar al cas de l'Enric, doncs s'enfrontarà a la justícia en el moment que hi hagi un judici, però no hi ha motius suficients per a tenir-lo empresonat abans que arribi aquest dia. Si l'Enric volgués fugir de la justícia no hauria tornat a Catalunya, o bé s'hauria amagat, cosa que no feia precisament quan va ser detingut a la Universitat de Barcelona.

L'Enric està disposat a enfrontar-se a les conseqüències legals dels seus actes, però som moltes les persones que pensem que ara mateix no hi ha motiu per al seu empresonament preventiu i que li donem tot el nostre suport.

Entenem, també, que l'operatiu designat per detenir-lo (superior a la trentena d'agents uniformats, a banda del nombre no determinat d'agents de paisà involucrats) va ser completament desproporcionat en el seu moment. Ens costa d'imaginar un operatiu similar per cada un dels “morosos” existents al nostre país. Així com veiem que altres persones acusades de corrupció o d'apropiació indeguda de diners públics -i blanqueig de capital, soborn, associació il·lícita, etc. -no se'ls aplica mai la mesura de presó preventiva, per posar un exemple citarem casos tan actuals com el de Ginés López o Jesús Sepúlveda, aquests sí imputats per delictes molt greus. Creiem que aquest “fet diferencial”, per si mateix, contribueix a que la ciutadania en general tingui una percepció dels poders de l'estat, dels quals la justícia és un del pilars fonamentals, com a un ens despòticament il·lustrat que treballa, potser massa sovint, contra el poble i sense el poble. Creiem que  aquesta és la pitjor percepció possible dels fets, però hi ha moments i circumstàncies a les quals es fa difícil entendre la realitat des d'un altre punt de vista.

Per això li demano que reconsideri la seva decisió, i que tenint en compte el recurs que ha presentat el seu advocat, actui en la direcció que li sembli més convenient.

Espero que l'Enric pugui sortir en llibertat ben aviat ja que som moltes les persones que l'esperen i els projectes que el necessiten.

Atentament,

 Nom i cognoms

 DNI

 Població

 Adreça:

 A l'atenció del senyor Jordi de Prada

 JUTJAT D'INSTRUCCIÓ Nº 29

 Pg. Lluís Companys, 1-5

 8018 BARCELONA

 Telf: 935673029 | Fax: 935569929

 Ho podem enviar per fax, o per correu ordinàri (espero que hi hagi  l'opció d'enviament urgent)

 Aquestes son dades públiques, que tothom pot trobar, p. ex. a: