[Suportenricduran] text parcial per jutge

joanm joanmaxsf-coop.net
Dil Mar 23 01:44:26 CET 2009

Bones.

Adjunto la meva aportació inicial a la qüestió. M'he permès d'editar el
text, tot i que agrairia comentaris i correccions al respecte.

Salut i Nits!
JoanM

P.D.

Tempus Fugit!!!

TEXT:
____________________________________________________________________________________________

A l'atenció de Jordi de Prada, titular del jutjat d'instrucció num 29 de
Barcelona

Senyor,

Li escric aquestes línies per demanar-li que reconsideri la seva decisió
de dictar presó preventiva per a l'Enric Duran. L'Enric és una persona
àmpliament coneguda i estimada per la societat civil de Barcelona, en
especial entre els moviments socials que actuen i treballen a la ciutat
i també arreu de Catalunya. L'Enric és una persona implicada, ja des
d'inicis de l'any 2000, en campanyes per un altre món possible, la Xarxa
Catalana per l'Abolició del Deute Extern, campanyes contra el Banc
Mundial i l'Europa del Capital, i el promotor de projectes com l'agència
de notícies liberinfo.net, l'Infoespai del barri de Gràcia, l'Entesa pel
Decreixement i Temps de re-voltes, amb qui va rècorrer Catalunya en
bicicleta durant dos mesos l'any passat,difonent idees per a transformar
la societat al llarg de més de 30 poblacions catalanes, fet que li va
permetre tenir contacte amb un gran nombre de persones i col·lectius del
territori. Actualment també és el responsable del butlletí setmanal
moviments.cat, que arriba a més de 20.000 persones de tot el territori
català.

L'Enric és doncs, una persona molt reconeguda per la seva tasca
incansable de proposar alternatives i el seu impuls a tirar-les
endavant, és una persona arrelada i implicada a la ciutat de
Barcelona,una persona que desitja canviar les coses al seu pais i al món
en general. Si bé va decidir sortir del país durant un cert temps,per a
poder seguir treballant en l'organització i elaboració de propostes per
fer front a la crisi sistèmica actual, en cap moment va pensar en fugir
de la justícia, ja que sempre ha dit que si havia d'afrontar les
acusacions de la justícia ho faria, amb els arguments legals necessàris
per a defensar la seva acció. El llibre que ha sortit al carrer fa ben
pocs dies, del qual ell n'és l'autor, resulta molt clarificador en
aquest sentit. L'Enric ha tornat a Catalunya precisament per a seguir
participant en les mobilitzacions ciutadanes, al costat de la seva gent.

Fins al moment actual, no sembla haber constància de que aquesta
persona, l'Enric Duran, hagi intentat defugir en cap moment l'acció de
la justicia. No hi ha cap constància que hagi incomplert cap requeriment
de cap mena d'instància per presentar-se voluntariament davant de cap
autoritat reconeguda. No sembla que hagi arribat en cap moment a ser
objecte de cap mena d'ordre de recerca i captura.

Som moltes les persones que pensem que la presó preventiva no és una
mesura justificada per aplicar al cas de l'Enric, doncs s'enfrontarà a
la justícia en el moment que hi hagi un judici, però no hi ha motius
suficients per a tenir-lo empresonat abans que arribi aquest dia. Si
l'Enric volgués fugir de la justícia no hauria tornat a Catalunya, o bé
s'hauria amagat, cosa que no feia precisament quan va ser detingut a la
Universitat de Barcelona.

L'Enric està disposat a enfrontar-se a les conseqüències legals dels
seus actes, però som moltes les persones que pensem que ara mateix no hi
ha motiu per al seu empresonament preventiu i que li donem tot el nostre
suport.

Entenem, també, que l'operatiu designat per detenir-lo (superior a la
trentena d'agents uniformats, a banda del nombre no determinat d'agents
de paisà involucrats) va ser complertament desproporcionat en el seu
moment. Ens costa d'imaginar un operatiu similar per cada un dels
“morosos” existents al nostre pais. Creiem que aquest “fet diferencial”,
per si matéix, contribuéix a que la ciutadania en general tingui una
percepció dels poders de l'estat, dels quals la justícia es un del
pilars fonamentals, com a un ens despóticament il·lustrat que treballa,
potser massa sovint, contra el poble però sense el poble. Creiem que
aquesta es la pitjor percepció possible dels fets, però n'hi han moments
i circumstàncies a les quals es fa dificil d'entendre la realitat des
d'un altre punt de vista.

Per això li demano que reconsideri la seva decisió, i que tenint en
compte el recurs que ha presentat el seu advocat, actui en la direcció
que li sembli més convenient,

Espero que l'Enric pugui sortir en llibertat ben aviat ja que som moltes
les persones que l'esperen i els projectes que el necessiten.

Atentament,

Nom i cognoms

DNI

Població

Adreça:

A l'atenció del senyor Jordi de Prada

JUTJAT D'INSTRUCCIÓ Nº 29

Pg. Lluís Companys, 1-5

8018 BARCELONA

Telf: 935673029 | Fax: 935569929

Ho podem enviar per fax, o per correu ordinàri (espero que hi hagi
l'opció d'enviament urgent)

Aquestes son dades públiques, que tothom pot trobar, p. ex. a:

_http://www.coac.net/COAC/agrupacions/PeritsForenses/Llistats/2007/index.php_

En/na laieta at moviments.net ha escrit: