[Suportenricduran] Text full signatures

Xavier Borras Calvo xavierborrasamac.com
Dme Abr 15 09:44:14 CEST 2009

Traducció d'aquesta primera versió:

Considero que els diners no constitueixen un bé ni un valor per si
mateixos, sinó que haurien de ser una eina la funció de la qual fos
facilitar l'accés i l'intercanvi de béns i de serveis reals.

Considero que els bancs haurien de ser les entitats que tenen la
funció d'emmagatzemar i facilitar l'accés als diners existents (sigui
en qualitat de disposició d'una quantitat prèviament imposada, sigui
en qualitat de préstecs sense interès, sempre i quan el banc conservi
en el seu haver la quantitat d'allò prestat).

Considero que els bancs estan incorrent en delicte quan
s'autoconcedeixen el privilegi de crear diners a partir dels
interessos demandats en concedir un préstec; préstec que, a més a
més, comporta una violació flagrant dels principis generals del dret
perquè s'apropien de forma indeguda del que en realitat són dipòsits
dels clients en forma de comptes corrents a la vista.

La lògica em porta a considerar que sempre arriba un moment en què és
impossible retornar la suma dels diners que un banc ha prestat, ja
que no existeix aquesta quantitat de diners en circulació a causa del
sistema de reserva fraccionària.

Considero que és completament il·lògic pretendre que es «retornin», a
més a més, uns interessos generats a partir d'una quantitat prestada
(quantitat real inexistent, generada pel banc en el moment de
concedir el préstec), ja que no es pot tornar una cosa que no existeix.

L'ús fraudulent i inic que fa dels diners la banca quan concedeix
préstecs sense fons propis manté la ciutadania atrapada en el
pagament de contractes hipotecaris insostenibles sota la legalitat
vigent, ha distorsionat completament l'estructura productiva i el
consum de béns i de serveis.

Mitjançant la meva signatura, pretenc expressar que em sento estafat/
estafada pel present sistema financer i que rebutjo la
criminalització de les persones i/o col·lectius que pretenen
desemmascarar, de forma no violenta, el funcionament real del sistema
bancari; és per això que reclamo l'absolució immediata d'Enric Duran
Giralt, ja que si haguéssim de jutjar algú, serien totes aquelles
persones que incorren en frau de llei, quan s'acullen i actuen
conscientment sota la seva empara, per perpetuar aquest sistema
bancari que ens esclavitza.

Xavier Borràs