[Qui-deu-a-qui] Haití, los otros terremotos | Haití, els altres terratrèmols

iolanda fresnillo @ifresnillo ifresnillo en riseup.net
Mar Nov 12 13:43:02 CET 2013


Perdonad el autobombo … os mando este proyecto que estoy realizando por si os parece interesante apoyarlo
Perdoneu l’autobombo … us envio aquest projecte que estic realitzant per si us sembla interessant donar-li suport 


Haití, los otros terremotos en 210 años y 1460 días.
Haití, els altres terratrèmols en 210 anys i 1460 dies.
Lee este mensaje en tu navegador
Llegeix aquest missatge al teu navegador
http://haitiotrosterremotos.info 
http://goteo.org/project/haiti-otros-terremotos
 
Un proyecto sobre los otros terremotos que han empobrecido y siguen empobreciendo Haití
Un projecte sobre els altres terratrèmols que han empobrit i segueixen empobrint Haití
 
Estimados/as amigos/as,
 
Cómo muchas de vosotras ya sabéis os escribo desde Haití. Me encuentro en éste precioso e interesante país caribeño para poder llevar a cabo un proyecto bajo el título de “Haití, los otros terremotos en 210 años y 1460 días”. Trataré de aprovechar las 6 semanas que estaré en Haití para buscar respuestas que nos ayuden a entender los “porqués” que se plantean cuando miramos a un país cómo éste.
 
Desde su independencia, hace 210 años, Haití ha sido objeto de expolio, ocupaciones y explotación. Este proceso ha continuado después del terremoto de 2010. ¿Porqué tanto empobrecimiento? ¿Porqué tanta inestabilidad? ¿Porqué tantos obstáculos en el camino a la justicia social para la población haitiana?
 
Muchas conocéis el trabajo que hemos hecho en el ODG sobre las interferencias norte-sur al desarrollo. El caso de Haití es especialmente relevante a la hora de mostrar dichas interferencias, pues este pequeño país del Caribe ha sufrido a lo largo de los años múltiples injerencias políticas, financieras y comerciales, que han sacudido al país de tal forma que se hace casi imposible pensar en una reconstrucción sin superar dichas interferencias. Y no os sorprenderá saber que algunas de esas injerencias tienen origen en nuestro país, y no hablo precisamente de siglos atrás.  
 
A través de una web (http://haitiotrosterremotos.info), que ya está en marcha, de artículos y fotografías, y espero que de un libro, el objetivo es poder contar esos porqués y mostrar esas interferencias. Trataré de convertir el proyecto en un altavoz de la sociedad civil haitiana, que desde sus comunidades lucha por construirse un futuro en libertad.
 
En haitiotrosterremotos.info encontraréis más detalles sobre el proyecto.
 
Os escribo no sólo para presentaros el proyecto, sino también para pediros vuestra colaboración para que salga adelante de la mejor forma posible.
 
¿Cómo podéis apoyar #HaitiOtrosTerremotos?
Dándole difusión, compartiendo los posts que iré colgando en el blog, las imágenes y comentarios que iré enviando desde twitter y facebook, las novedades que, si os parece bien, os iré enviando por correo electrónico semanalmente durante estas próximas 6 semanas y cuando en enero, al cumplirse los 4 años del terremoto, presentemos las primeras conclusiones del proyecto.
Apoyando económicamente o con vuestros saberes. A partir de hoy, 12 de noviembre, se abre un proceso de crowdfunding (micromecenazgo) en Goteo.org a través del cual espero poder conseguir los fondos necesarios para realizar la exposición de fotografía y el libro, así como cubrir otros gastos vinculados al proyecto. No sólo podéis contribuir con recursos económicos (a partir de 10 euros), sino también ayudando con traducciones, diseño, maquetación y difusión.
http://goteo.org/project/haiti-otros-terremotos
Si pertenecéis a una organización o un medio de comunicación, publicando alguno de los artículos que cuelgue en el blog o pidiéndome que os prepare uno específico para vuestro boletín, web, blog o medio.
Organizando una presentación del proyecto y la exposición de fotos en enero, coincidiendo con el 4º aniversario del terremoto que devastó Puerto Príncipe en 2010, ayudando a que Haití vuelva a ser noticia. 
Cualquier otro apoyo también será bienvenido. No dejéis de enviarme vuestros comentarios al proyecto, sugerencias y críticas.
 
Espero que la propuesta os guste y pueda contar con vosotras/os de una forma u otra.

Si os parece bien os iré enviando semanalmente más o menos novedades sobre el proyecto. Si no queréis recibir más información sólo tenéis que decirmelo a ifresnillo en riseup.net. 
 
Gracias y hasta muy pronto!
 
Iolanda
 
http://haitiotrosterremotos.info
http://goteo.org/project/haiti-otros-terremotos

@ifresnillo
facebook.com/iolanda.fresnillo
 
Benvolguts/des amics/gues,
 
Com moltes de vosaltres ja sabeu us escric des d'Haití. Em trobo en aquest preciós i interessant país caribeny per poder realitzar un projecte sota el títol de "Haití, els altres terratrèmols a 210 anys i 1460 dies". Intentaré aprofitar les 6 setmanes que estaré a Haití per buscar respostes que ens ajudin a entendre els "perquès" que es plantegen quan mirem a un país com aquest.
 
Des de la seva independència, fa 210 anys, Haití ha estat objecte d'espoli, ocupacions i explotació. Aquest procés ha continuat després del terratrèmol de 2010. Perquè tant d’empobriment? Per què tanta inestabilitat? Perquè tants obstacles en el camí a la justícia social per a la població haitiana?
 
Moltes coneixeu la feina que hem fet a l'ODG (www.odg.cat) sobre les interferències nord-sud al desenvolupament. El cas d'Haití és especialment rellevant a l'hora de mostrar aquestes interferències, ja que aquest petit país del Carib ha patit al llarg dels anys múltiples ingerències polítiques, financeres i comercials, que han sacsejat el país de tal manera que es fa gairebé impossible pensar en una reconstrucció sense superar aquestes interferències. I no us sorprendrà saber que algunes d'aquestes ingerències tenen origen al nostre país, i no parlo precisament de segles enrere.
 
A través d'una web (http://haitiotrosterremotos.info), que ja està en marxa, d'articles i fotografies, i espero que d'un llibre, l'objectiu és poder explicar aquests perquès i mostrar aquestes interferències. Tractaré de convertir el projecte en un altaveu de la societat civil haitiana, que des de les seves comunitats lluita per construir-se un futur en llibertat.
 
A haitiotrosterremotos.info trobareu més detalls sobre el projecte.
 
Us escric no només per presentar-vos el projecte, sinó també per demanar-vos la vostra col·laboració perquè tiri endavant de la millor manera possible.
 
Com podeu donar suport a #HaitiOtrosTerremotos?
 
Donant-li difusió, compartint els posts que aniré penjant al bloc, les imatges i comentaris que aniré enviant des twitter i facebook, les novetats que, si us sembla bé, us aniré enviant per correu electrònic setmanalment durant aquestes properes 6 setmanes i quan en gener, en complir els 4 anys del terratrèmol, presentem les primeres conclusions del projecte.
Donant suport econòmic o amb els vostres sabers. A partir d'avui, 12 de novembre, s'obre un procés de crowdfunding (micromecenatge) a Goteo.org a través del qual espero poder aconseguir els fons necessaris per a fer l'exposició de fotografia i el llibre, així com cobrir altres despeses vinculades al projecte. No només podeu contribuir amb recursos econòmics (a partir de 10 euros), sinó també ajudant amb traduccions, disseny, maquetació i difusió.
 http://goteo.org/project/haiti-otros-terremotos
Si pertanyeu a una organització o un mitjà de comunicació, publicant algun dels articles que pengi al bloc o demanant-me que us prepari un d'específic per al vostre butlletí, web, bloc o mitjà.
Organitzant una presentació del projecte i l'exposició de fotos al gener, coincidint amb el 4rt aniversari del terratrèmol que va devastar Port au Prince al 2010, ajudant a que Haití torni a ser notícia. 

Qualsevol altre suport també serà benvingut. No deixeu d'enviar els vostres comentaris al projecte, suggeriments i crítiques.
 
Espero que la proposta us agradi i pugui comptar amb vosaltres d'una forma o una altra.

Si us sembla bé us aniré enviant setmanalment més o menys novetats sobre el projecte. Si no voleu rebre més informació només m'ho heu de dir a ifresnillo en riseup.net

 
Gràcies i fins molt aviat!
 
Iolanda
 

http://haitiotrosterremotos.info
http://goteo.org/project/haiti-otros-terremotos

@ifresnillo
facebook.com/iolanda.fresnillo
Haz click aquí para ver el vídeo de presentación del proyecto | Fes click aquí per veure el vídeo de presentació del projecte
 
Haití, los otros terremotos de Iolanda Fresnillo està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial3.0-No adaptada de Creative Commons 2013 Iolanda Fresnillo, 
Reps aquest missatge perquè estàs a la meva llista de contactes i he pensat que pot ser del teu interès. En cas que no sigui així fes-m'ho saber i deixaràs de rebre notícies del projecte "Haiti, els altres terratrèmols". Recibes este mensaje porque estás en mi lista de contactos y he pensado que podria ser de interés para ti. En caso que no sea así, no dudes en hacermelo saber y dejarás de recibir noticas del proyecto "Haití, los otros terremotos".

Our mailing address is:
Iolanda Fresnillo
Carrer de l'Or, Barcelona, Espanya
Barcelona, catalunya 08012
Spain

Add us to your address book


desuscribir desubscriure    preferències de subscripció 


>> 

------------ próxima parte ------------
Se ha borrado un adjunto en formato HTML...
URL: <http://llistes.moviments.net/pipermail/qui-deu-a-qui/attachments/20131112/c0910325/attachment-0001.htm>


More information about the Qui-deu-a-qui mailing list