[Qui-deu-a-qui] Deute de pakistan als mitjans

Justícia i Pau - Eulàlia Reguant projectes en justiciaipau.org
Mie Sep 15 11:56:22 CEST 2010

Aquí teniu:

    Organitzacions socials exigeixen a Zapatero que cancel·li el deute
    de Pakistan

Coincidint amb la reunió del Club de París-fòrum informal de creditors
oficials i països deutors-, avui a la capital francesa, la Campanya "Qui
deu a qui?" envia una carta a l'Executiu espanyol en què demana "la
cancel.lació immediata, total i incondicional" del deute extern pakistanès.

Després de les inundacions del Pakistan, que han deixat 21 milions
d'afectats i una cinquena part del territori inundat, "Qui deu a qui?"
se suma a la Campanya Internacional contra el Deute Il·legítim que
exigeix "la cancel.lació immediata, total i incondicional" del deute del
Pakistan que ascendeix a una quantitat total de 54 mil milions de
US-dòlars, amb un servei anual del deute que triplica la despesa en
sanitat (dades de 2009).

Des de les organitzacions socials s'insta el Govern Espanyol a que
cancel·li el deute dels gairebé 55 milions d'euros del Pakistan amb
l'objectiu que s'utilitzin aquests fons alliberats per "l'auxili de la
població i la reconstrucció del país, seguint les prioritats de la
pròpia ciutadania pakistanesa ", explica la carta. Així mateix, s'espera
que el representant del Govern que participa en la reunió del Club de
París defensi la posició de cancel·lar el deute pakistanès.

Atès que en les últimes setmanes el FMI, el Banc Mundial i el Banc
Asiàtic de Desenvolupament han donat nous crèdits imposant dures
condicions d'ajust econòmic, des de la societat civil es condemna que
aquestes entitats estiguin constrenyent al Pakistan "perquè segueixi
endeutant per tal de reconstruir la seva devastada economia, oferint al
govern pakistanès nous préstecs en lloc de donacions ", denuncien.

Així doncs, aprofitant la reunió d'avui dels principals creditors
internacionals al Club de París, on es discutirà com abordar aquesta
qüestió, la ciutadania organitzada recorda la similitud de la situació
pakistanesa amb el que va passar amb el Tsunami al Sud-est Asiàtic, i
alerta que pot tornar a produir-se la privatització dels serveis públics
bàsics, que resultaria un cop dur per a la recuperació de la població al
Pakistan que de per sí, està patint la pobresa i les conseqüències de
llargues dictadures militars.

De manera especial, la societat civil demanda "que es paguen reparacions
financeres en termes de deute climàtic, per la responsabilitat dels
països altament industrialitzats en l'emissió de gasos d'efecte
hivernacle, que han causat l'escalfament global, i que ara està causant
estralls al Pakistan ".

Carta enviada al Govern Espanyol disponible a:
http://www.quiendebeaquien.org/spip.php?article1943

Eulàlia Reguant i Cura
Justícia i Pau
projectes en justiciaipau.org <mailto:projectes en justiciaipau.org>
dretshumans en justiciaipau.org <mailto:dretshumans en justiciaipau.org>
T: 933176177
F: 934125384
www.justiciaipau.org <http://www.justiciaipau.org/>

La informació és reservada i està prohibida la seva utilització o
divulgació per a altres finalitats, en compliment de la LOPD, la LSSI i
la normativa de seguretat vigent.
Si per error heu rebut aquest correu electrònic, feu-nos-ho saber i
elimineu-lo a continuació. Us demanem disculpes i us agraïm la vostra
col·laboració.
Si la recepció d'aquests correus electrònics us ocasiona alguna molèstia
podeu donar-vos de baixa mitjançant l'enviament d'un missatge a l'adreça
projectes en justiciaipau.org <mailto:projectes en justiciaipau.org>

Abans d'imprimir, penseu en la teva responsabilitat amb el MEDI AMBIENT.

En/na Justícia i Pau - Eulàlia Reguant ha escrit: