[Qui-deu-a-qui] TINC UNA PREGUNTA PER A VOSTÉ!!!

Elisabet Pèriz elisabetperiz en gmail.com
Lun Feb 18 18:01:14 CET 2008

Ep! Gent! Què tal???

Jo, de fet, ahir al vespre vaig preparar un parell de preguntetes que van
molt en la línia de les teves, Iolanda (les poso abaix de tot!).
Avui volia pensar alguna coseta més, perooooooooooooooooo... bé, de moment
llanço això... i a veure si surt alguna cosa més...
Amb el tema Ajuda Reemborsables, of course, jo també vaig pensar en el tema
de l'ACCD. Per això l'adreçava a Esquerra... però tampoc em semblaria
malament fer-la a PSC. Suposo que es farà quadrar segons preguntes adreçades
als diferents partits, oi?
Sobre transnacionals... només he enviat la genèrica (com ja hi havia una
"adreçada a partits" mig-proposada sobre el tema de responsabilitat
ambiental...)
En fi, iolanda, veuràs que és molt similar al que tu enviaves... o sigui
que... en fi, mirant-ho pel costat positiu, vol dir que de moment hi ha
consens!! ;)

Ep! Penyita!!! Feu les vostres propostes!!! I recordeu que també estaria bé
tenir algunes preguntes per al debat, per a preguntar des del públic!!!

Ens veiem demà a l'assemblea!!!
Un petó!!!

Eli

- 2 sobre FAD/Ajuda reemborsable/Deute (una per un partit i una genèrica)

*Per ESQUERRA:*

*Atenent a la recent incorporació d'una partida de 14.360.000€ en concepte
d'ajut reemborsable (crèdits) dins el pressupost de l'Ajut Oficial al
Desenvolupament (AOD) catalana, gestionat per l'Agència Catalana de
Cooperació al Desenvolupament (ACCD) i atenent als efectes que l'endeutament
té sobre les economies dels països del Sud, considereu que aquest és un
instrument adequat mitjançant el qual vehicular la nostra cooperació?
Perquè?*

- 2 sobre Responsabilitat ETNs

*Genèrica:*

*Segurament deveu estar al corrent de les actuacions de diferents companyies
espanyoles (com Repsol, Unión Fenosa o Endesa) en la seva empresa per
expandir la seva activitat per territoris dels països del Sud; de ben segur,
aquestes companyies saben apreciar i aprofitar la riquesa d'aquests països
en termes de recursos naturals, sense menysprear la fragilitat de les seves
institucions gubernamentals i jurídiques, la seva posició de desavantatge
negociadora i la manca d'un quadre jurídic internacional que els empari... *

*Així doncs, tenint en compte que aquestes companyies dinamiten els
fonaments del desenvolupament d'aquest països, que la seva activitat tot
sovint comporta repetides i gravíssimes violacions dels drets i llibertats
de les persones que viuen en aquests països i que tot això és dóna amb total
impunitat... *

*Quina és la vostra opinió al respecte? Que creieu que cal fer amb aquestes
companyies? Què esteu disposats a fer? Us comprometeu a penalitzar aquests
comportaments/actuacions? De quina forma?*