[Qui-deu-a-qui] Web QDQ en català

mporte en menta.net mporte en menta.net
Mie Ene 24 13:20:11 CET 2007

Bon dia,

    donat que hi ha alguns dubtes sobre si existeix o no la web en català, vaig a intentar aclarir com està el tema.

   La web www.quiedebeaquien.org és multilingüe, en la pagina principal hi ha una pestanya "Idiomes del lloc" on es pot escollir en quina llengua es volen llegir els continguts.

   Lògicament per a poder veure els continguts en una llengua determinada cal que el document en qüestió estigui traduït a aquesta llengua. Si escolliu català en la pestanya que us comentava anteriorment tots els documents que estiguin traduïts al català apareixeran en català però els que no estiguin traduïts apareixeran en la llengua en que estiguin (habitualment el castellà).

Per tant si volem tenir la web en català el primer pas es molt senzill, posar la pestanya de la pagina d'inici a català. El següent pas ja és més costos i implica la traducció dels continguts. Aprofito per tant aquest correu per "convidar-vos" a fer les traduccions dels documents, materials o articles que us sembli interessant que estiguin en català. Un cop traduïts els podeu enviar a la meva adreça de correu: mporte en menta.net i tant aviat com pugui les penjaré a la web.

   Una eina que facilita la traducció, és la web internostrum, tot i que cal fer una repassada manual posterior redueix el temps de traducció del document.

   Finalment comentar-vos que el domini www.quideuaqui.org existeix i el que fa es redireccionar automàticament al domini www.quiendebeaquien.org.

 Res mes, si teniu algun dubte al respecte m'ho podeu preguntar tant a mi com a en Luís.

Salut!

Marc