[LaCrisi-paguinElsRics] aportació pel debat de fàbriques i manis

Jaume Quinto jaumequinto en gmail.com
Jue Dic 4 15:23:38 CET 2008

Hola Xavier,

Agreixo la teva lectura i petició d'aclariments. Matissar que jo no he
parlat de "semblança" de les polítiques de la socialdemocràcia amb les de
l'anarcosindicalisme i alternativisme, si no de "coexistència" (a banda que
en altres línees parli de divisió o sectarisme). Però de totes maneres
comprenc que sorprengui relacionar la política burocràtica per excel·lència,
amb la de corrents que es caracteritzen pel seu discurs antiburocràtic i per
propugnar una acció totalment apartada dels aparells.

Des del meu punt de vista, aquest és el problema: la construcció d'una
alternativa que no tingui en compte la situació objectiva de la lluita de
classes. I dins d'aquesta situació hem de comptar amb la influència (o el
domini) de la socialdemocràcia entre les classes treballadores. Fa un mes ja
em vaig explicar amb motiu d'un correu d'un company de la Xarxa que venia a
dir que quan més lluny estiguéssim dels de CCOO i UGT millor. En els
successius Manifestos contra la directiva UE de les 65h s'ha abandonat
l'orientació  inicial de la Xarxa contra els Tancaments que plantejava una
Vaga General com a exigència als sindicats majoritaris. Ara no m'allargaré,
però en síntesi penso que l'acció política no pot basar-se només en
propaganditzar "una bona nova" sinó en intervenir en les contradiccions
existents (sigui quin sigui el seu grau) per fer sortir "lo nou". Per això
estic en desacord amb moltes propostes que corren per la llista d'abandonar
el terreny reivindicatiu i "crear" alternatives. Des del plantejament
marxista, no es pot crear cap nova societat si les masses no derroquen
l'estat que defensa el sistema capitalista. En conseqüència, les
reivindicacions polítiques son fonamentals.

Tot aquest rotllo, per explicar que "la coexistència" de la que parlo,
l'entenc com l'acció que no posa en perill el control polític que exerceix
la socialdemocràcia en la classe obrera.

He respost una mica a corre cuita. Estic completament d'acord amb la teva
proposta de medicina comunicativa contra els tumors dogmàtics. Entenc la
lluita contra el dogmatisme com comprendre, aprendre i transformar la
realitat. No estaria de més que podéssim tractar col·lectivament amb temps
aquests temes.

Fins la tarda,

Jaume

El 4 / desembre / 2008 10:59, Xavier Batllés <xbatlles en telefonica.net> ha
escrit: