[energiadecreixent] Video: "Como crear energía ilimitada limpia con fusión de helio, etc"

Francois Schneider Francois a degrowth.net
dim mar 22 09:57:46 CET 2011

Hola Violeta, Asier, Salva
Hola totdon i tothom

La fusion és verdaderament molt lluny de ser sense impactes i sense risc. Sense comptar que no sabem encara totes les males sorpreses que aquesta energia ens prepara. L'aplicació militar sobretot la bomba H a fusion pitjor que la bomba A a fissió no és divertida.

Però el pitjor problema se situa en un altre lloc: el problema no és de saber com produir més energia però com produir-ne i consumir menys.

Suposem que tinguem una font d'energia sense impacte però també sense límit. un mon feliz? Seria la fi de l'humà i de tots els ecosistemas. Tallaríem tots els arbres, aixafaríem totes les muntanyes, faríem de la terra un camps de mina, faríem fondre tots els gels, reduiríem en ciment totes les pedres calcàries per estendre'l sobre tota superfície plana. No és només la producció que fa problema sinó també la utilització de l'energia!

Siguem humils, no és el nostre poder de destrucció que cal augmentar, sinó el nostre poder de conviviença humana i llaç amb la natura. cal decreixer l'energia i escollir fonts renovables decentralisades, sociables i frugales.

abraçada
Francois