[energiadecreixent] VilasHorts

Anna Narciso Dublanc anna_narciso a hotmail.com
dis nov 27 17:54:29 CET 2010

Bona tarda a tothom,

Us escric en nom de VilasHorts, associació d'horts urbans de Vilassar de Mar. Fa temps que us segueixo, inclús fa uns anys vaig participar en unes traduccions per vosaltres, tot i que fa un parell d'anys que no dóno senyals de vida.

M'agradaria una mica explicar-vos qui som. L'antic equip de govern del nostre poble va crear uns horts urbans, els va parcel-lar, va fer arribar aigua, ho va rodejar tot amb unes tanques de fusta i quan ja molta gent s'havia apuntat en el llistat per accedir mitjançant sorteig a una de les parcel-les, van arribar eleccions, va canviar el color de l'ajuntament i es van negar a usar aquelles parcel-les doncs sembla ser que per motius estètics no queda bé tenir uns horts a peu de carrer (...)

Vam crear aquesta associació amb el desig de recuperar aquest projecte i portar-lo a terme d'una vegada per totes. Mentre les parcel-les tenen herbes d'un metre i són un niu de porqueria i rates, a nosaltres l'actual equip de govern ens ha demanat que busquem un altre terreny, parlem de preus de lloguer amb els seus propietaris i després tornem a entrevistar-nos amb ells de cara a veure si el projecte és econòmicament factible.

Portem mesos de búsqueda de terrenys, cartells, trucades, visites i els únics dos que ens han proposat terreny han resultat inviables. Hem començat a fer taules informatives i reunions buscant el major número de persones de la població que recolcin l'iniciativa a veure si sent molts interessats tenim més punts per aconseguir el nostre objectiu.

M'he volgut posar en contacte amb vosaltres perquè vaig llegint que sou gent interessada en temes ecològistes, sostenibles etc i he pensat que potser algú està en contacte amb projectes d'horts urbans d'algun municipi i ens puguin aconsellar per on tirar en un cas com el nostre. De debó que qualsevol idea o consell serà ben rebut. Tenim molt bones intencions però molt poca experiència, així que estem 100% oberts a tot. Inclús ens interessaria saber de gent que realment n'entengui de temes agrícoles, agricultura ecològica, sense pesticides etc. que a la llarga pogués venir a fer alguna xerrada, no només de cara als horts urbans sino també a escoles del municipi que tenen horts i ens demanen de cara al futur col-laboracions.

Bé, ho deixo caure, moltíssimes gràcies per endavant i espero que poguem estar en contacte i col-laborar.

Una abraçada,

Anna Narciso
vilashorts en gmail.com
facebook - horts urbans de vilassar de mar
http://vilashorts.blogspot.com