[energiadecreixent] Reunió de treballar sobre Transition towns

Valeria Mikiej valchayahoo.com
Dil Feb 23 17:24:35 CET 2009

Hola,

Sóc Valeria, participo en el grup de Entesa pel Decreixement i en el de Economia Contrahegemonica.
Estic d'acord amb l'Edu i més encara ja que des del grup d'economia estem desenvolupant la creació dels NAPs (Nuclis Autonoms Publics) que pretenen ser models de transició cap a un model alternatiu i més sotenible que el capitalisme.
No he llegit res de les "Transition Towns" peró penso que té molt a veure amb els NAPs. Intentaré anar-hi el proper dimecres 4 a la reunió per assabentar-me de la vostra feina i veure si podem unir esforços i treball. Com diu l'Edu es una pena i una pérdua d'energia que treballem separats per arribar a un mateix fi.

Salutacions,

Valeria

--- On Sat, 2/21/09, Eduard Folch <eduard.folchagmail.com> wrote:
From: Eduard Folch <eduard.folchagmail.com>
Subject: Re: [energiadecreixent] Reunió de treballar sobre Transition towns
To: decrelocalatempsdere-voltes.cat, organitzaatempsdere-voltes.cat, "Xarxa pel decreixement" <energiadecreixentamoviments.net>
Date: Saturday, February 21, 2009, 10:33 PM

Ruben!!

Genial :) gràcies pel curro que heu portat a terme. Jo sempre he dit que per
portar endavant nuclis locals i pobles en transició, el model de les TT era el
més inclusiu i adequat de tots. Ens cal, doncs, permacultura i un missatge
positiu! El que volem és el canvi i com més fàcil millor.

A la vegada em fa una mica de pena que això no s'hagi pogut treballar més
estretament amb altres grups de la xarxa pel decreixement, o intentar establir
un diàleg si més no per unir forces i mètodes. Jo no he rebut molta
informació sobre el procés, tampoc he vist a ningú a les assemblees i
m'han comentat que hi havia gent que no estava còmode amb el missatge del
decreixement. Penso que cal anar a una, sobretot amb els temps que corren, i
m'hauria agradat que la xarxa s'anés empapant de tot això per
integrar-ho i si cal, canviar el rumb; a la vegada hem desenvolupat una eina (la
nova web) per impulsar grups locals i ara no se si tindrà cap sentit si
desenvolupeu una nova web. No vull veure que l'esforç que hem fet marxi pel
desaigüe i tinguem grups TT i grups DCRX en una web i en una altra. Per mi tot
és el mateix, però potser per altres no... I no podem fer-ho junts? No
m'agradaria que perdessim el temps :-(

Ara veig que a Barcelona tenim un grup local pel decreixement, on sempre hem
tingut ganes de portar endavant iniciatives de relocalització, i ara sorgeix un
altre grapat de gent a BCN amb els mateixos objectius que impulsa un grup a
part. Em sembla totalment lloable i legítim, però em posa trist no haver pogut
unir forces ni establir un diàleg per veure si podiem junts i juntes. Que ens
cal estratègia? Doncs empapem-nos del model anglès i treballem juntes i junts.

El missatge que cal donar des de decreixement, la comunicació, la manera
d'expressar-se és algo que hem de treballar totes i tots. És un esforç
que hem estat portant endavant tant bé com hem pogut, i ara tenim una
oportunitat per demostrar que no sóm cap "guetto activista", jo no
m'hi sento pas. I si estem en un guetto activista és per la manera de
comunicar, no per la manera de ser doncs *tots som del mateix planeta*. No se,
en definitiva em fa cosa que estiguem dividint-nos quant és un moment
d'anar tots a una.

El model de les TT el segueixo d'aprop, és un model que m'agrada i que
cal impulsar. Però me n'adono que potser xoca amb les maneres de fer de la
xarxa pel decreixement: Canvia en la manera d'organitzar-se o són
tradicions diferents? Segurament sí. Endavant si és pel bé, sembla super
legítim optar per aquest camí. Tothom té dret a autonomia i llibertat, però
em sap greu la falta de diàleg sobre el mètode, la manera d'organitzar-se,
etc. Ja em veig amb xarxa transition i xarxa decreixement i xarxa de naps i cols
i xarxa de nosequèmés.... i quin pal, de debò... perquè voldré estar en
totes i cap es posarà d'acord!

Una abraçada, no us ho prengueu com algo personal.
Petonets

edu

> Hola a totes de nou,
>
> Us escric per explicar-vos el procés que s'ha anat vivint en els
últims mesos al voltant de la idea d'aplicar el decreixement a nivell
local, i sobretot donant voltes al model de Transition Towns.

> Després de fer unes quantes xerrades sobre decreixement i el mètode de
les Iniciatives de Transició, he anat contactant amb gent (i gent ha anat
contactant amb mi), al mateix temps més gent de la Xarxa s'ha interessat
pel tema, però també persones que no coneixen el decreixement tant d'aprop
i han arribat a Transition per altres vies. La qüestió és que *s'ha
generat un grup, per ara anomenat Bcn-en-transició* que vol explorar molt a
fons el model de *Transition Towns i mirar d'aplicar-lo* per les nostres
terres, invitant algun participant d'algun procés de transició del Regne
Unit i començar a llençar Iniciatives de Transició seguint el mètode
anglosaxó (però, òbviament, adaptant-lo dins del que veiem necessari).

> Aquest grup de gent *provenim d'àmbits ben diversos* (des dels
moviments socials fins a professionals de l'arquitectura i urbanisme) i la
intenció és fer un moviment molt inclusiu seguint la tònica de Transition,
per *sortir del "guetto activista"*.

> L'objectiu del grup encara no està del tot definit; es barallen dos
grans temes:
> - Establir-se com a grup catalitzador per assessorar processos locals de
transició (tipus Transition Network però aquí)
> - Posar en marxa alguna Iniciativa de Transició (pel que sembla a
Barcelona i rodalies) per viure un procés d'aquest tipus.

> En qualsevol cas, hem quedat el proper *4 de març de 17h a 19h a
l'equipament públic del Forat de la Vergonya* (oficialment Pou de la
Figuera), al Casc Antic de Barcelona. L'objectiu és ajuntar gent
interessada pel moviment i mètode anglosaxó i veure com es *començar a posar
a la pràctica aquí*.

> Una altra cosa important és que, *per tota aquella gent que no sigui de
Barcelona i rodalies* que estigui interessada en el procés (i sabem que hi ha
gent), que ho diguin i ens comuniquem a través de la llista, i, en cas de que
invitem a algú de Transition UK, tots els grups regionals poden venir,
formar-se i seguir pel seu compte amb la Transició a les seves terres.

> Per últim, aquest grup pretén tenir un *espai web propi, però està
connectat a la Xarxa pel Decreixement* a través del grup Pobles en Transició,
que seria a través  del qual es faria fluir la informació de tothom (ja siguin
grups locals com individus) que estigui interessat en el model de Transition
Towns i la seva aplicació a la pràctica. En qualsevol cas El Grup
d'Estratègies de Relocalització es "solapa" amb el de Pobles en
Transició, o sigui que potser seria millor eliminar-lo abans de que es comenci
a duplicar informació a la web (dic d'eliminar-lo perquè la idea de
crear-lo va ser meva ;).

> Això és tot, pels interessats, ja sabeu, ens veiem el dia 4. Us adjunto
l'ordre del dia que ha elaborat un dels impulsors de bcn-en-transició.