[energiadecreixent] Reunió de treballar sobre Transition towns

Eduard Folch eduard.folchagmail.com
Dis Feb 21 23:33:28 CET 2009

Ruben!!

Genial :) gràcies pel curro que heu portat a terme. Jo sempre he dit que
per portar endavant nuclis locals i pobles en transició, el model de les
TT era el més inclusiu i adequat de tots. Ens cal, doncs, permacultura i
un missatge positiu! El que volem és el canvi i com més fàcil millor.

A la vegada em fa una mica de pena que això no s'hagi pogut treballar
més estretament amb altres grups de la xarxa pel decreixement, o
intentar establir un diàleg si més no per unir forces i mètodes. Jo no
he rebut molta informació sobre el procés, tampoc he vist a ningú a les
assemblees i m'han comentat que hi havia gent que no estava còmode amb
el missatge del decreixement. Penso que cal anar a una, sobretot amb els
temps que corren, i m'hauria agradat que la xarxa s'anés empapant de tot
això per integrar-ho i si cal, canviar el rumb; a la vegada hem
desenvolupat una eina (la nova web) per impulsar grups locals i ara no
se si tindrà cap sentit si desenvolupeu una nova web. No vull veure que
l'esforç que hem fet marxi pel desaigüe i tinguem grups TT i grups DCRX
en una web i en una altra. Per mi tot és el mateix, però potser per
altres no... I no podem fer-ho junts? No m'agradaria que perdessim el
temps :-(

Ara veig que a Barcelona tenim un grup local pel decreixement, on sempre
hem tingut ganes de portar endavant iniciatives de relocalització, i ara
sorgeix un altre grapat de gent a BCN amb els mateixos objectius que
impulsa un grup a part. Em sembla totalment lloable i legítim, però em
posa trist no haver pogut unir forces ni establir un diàleg per veure si
podiem junts i juntes. Que ens cal estratègia? Doncs empapem-nos del
model anglès i treballem juntes i junts.

El missatge que cal donar des de decreixement, la comunicació, la manera
d'expressar-se és algo que hem de treballar totes i tots. És un esforç
que hem estat portant endavant tant bé com hem pogut, i ara tenim una
oportunitat per demostrar que no sóm cap "guetto activista", jo no m'hi
sento pas. I si estem en un guetto activista és per la manera de
comunicar, no per la manera de ser doncs *tots som del mateix planeta*.
No se, en definitiva em fa cosa que estiguem dividint-nos quant és un
moment d'anar tots a una.

El model de les TT el segueixo d'aprop, és un model que m'agrada i que
cal impulsar. Però me n'adono que potser xoca amb les maneres de fer de
la xarxa pel decreixement: Canvia en la manera d'organitzar-se o són
tradicions diferents? Segurament sí. Endavant si és pel bé, sembla super
legítim optar per aquest camí. Tothom té dret a autonomia i llibertat,
però em sap greu la falta de diàleg sobre el mètode, la manera
d'organitzar-se, etc. Ja em veig amb xarxa transition i xarxa
decreixement i xarxa de naps i cols i xarxa de nosequèmés.... i quin
pal, de debò... perquè voldré estar en totes i cap es posarà d'acord!

Una abraçada, no us ho prengueu com algo personal.
Petonets

edu