[energiadecreixent] Reflexió sobre el CCCB i Decreixement

Cris Pérez Vàzquez t2dcrisagmail.com
Dij Feb 19 00:43:33 CET 2009

Hola Jordà,

Tinc un professor que diu: "en sostenibilitat tot suma". A mi, se m'ha
quedat gravat al cervell, a l'igual que una altra cita del mateix profe:
"has de fer allò que creguis que és millor i oblidar-te dels resultats"

Per persones com nosaltres, que exigim coherència en les nostres accions, el
dilema que planteges és motiu de reflexió que crec podríem aprofitar per a
pensar i difondre d'alguna manera. Però, qualsevol acció que emprenguis
tindrà unes conseqüències positives i negatives. La no-acció segur que no té
cap mena d'implicació o potser en té de pitjor.

La meva opinió és que hem d'actuar, no hem d'actuar de qualsevol manera;
però jo no aturaria OVNI per no mercantilitzar el Decreixement. És evident
que hem de vetllar per la NO COMERCIALITZACIÓ del Decreixement. Però crec
que aquestes accions sumen i no resten.

Crec que s'ha de ser exigent en l'organització i en la coherència de
l'esdeveniment amb el Decreixement: minimitzar consums de paper, llum,
recursos... fomentar la reciprocitat, l'intercanvi, la participació
inclusiva... Generar una mena de petit NAP amb principis decreixents que
organitzi OVNI amb criteri i que generi una petita societat economia
decreixent i contrahegemònica.

Existeix una eina que es diu matriu de Max-Neef per a reflexionar i generar
debat i participació entorn a temes d'aquest estil que si voleu es podria
aprofitar per dinamitzar un taller de discussió entorn aquest tema.

Perdoneu el rotllo... suposo que estic inspirada...

Cris