[energiadecreixent] varis sobre els temas de la reu...

andoni andonidecreciendoagmail.com
Dij Oct 2 13:29:51 CEST 2008

Hola, em va saber molt greu no poguer finalment anar a la reu d'ahir. Tot i
que vaig veure l'importància dels temes, vaig haber d'escollir entre anar a
aquesta fita o la d'avui de la comissió per a la redacció de la guia pel
decreixement, i tenint algunes infos que trobo molt importants per a
facilitar aquesta tasca amb un molt bon resultat aniré avui; faig el que
puc, espero haber encertat...

Llavors i encara que a posteriori, donaré un parell d'opinions sobre els
temes, val?

-l'ho que diu Alfonso sobre tancar el tema del nom i alliberats/des, trobo
bé tancar el tema en un mes, potser des d'el fòrum. A mi m'agrada més lo de
xarxa pel decreixement. L'altre és més complicat i dependrà sobre tot,
entenc, dels recursos que es poguin trobar. Apostaria por alliberats/des
"decreixentistes" amb despeses bàsiques cobertes (vivenda, menjar, roba...)
i alguns diners per cobrir algunes despeses personals; aquestes feines
podrien ser temporals per a no crear funcionariats.

-tema xerraires, no sé si és moment de reflexionar una mica alguna cosa. Per
exemple, la petició de fa uns dies d'anar a Mallorca. Jo vaig anar a Lleida
per a una xerrada a unes 25-30 persones i és una despesa d'esforç, diners i
temps, potser contrària a l'ho que pregonem (distància Lleida-bcn); d'altres
heu fet esforços semblants.

Hi ha material audiovisual suficient i la marxa re-voltes va fer un paper
molt xulo de difusió pel territori. Encara que és molt cómoda demanar-nos a
nosaltres anar per fer la xerrada, crec que es pot recomenar als grups
solicitants d'organitzar algun debat entre ells amb aquests soports. Ho
trobo perfectament viable i molt decreixentista. Nosaltres no poguem patir
continuament per aquesta qüestió, perquè no és la primera vetgada que parlem
del tema. No trobo llògic condicionar una presentació de decreixement a la
nostra presència: és perfectament possible fer-la sense nosaltres, encara
que si poguem anar algú, fantàstic.

-propostes diverses: penso que agafem un camí equivocat quan tenim les
nostres convocatòries i objectius com a grup, i además volem cobrir tasques
de les àrees creades a Cal Cases i Can Masdeu l'altre dia. Trobo que no
tenim forçes ni recursos per a cobrir tanta feina. Per qué no unificar
definitivament estratègies per reunir energies? Jo no he anat a la assemblea
per l'interès evident de la reu d'aquesta tarda, no puc més, em sab greu
però no penso sentir-me culpable.

A mi m'agrada prioritzar una visió més global, a nivell bcn però tota
Catalunya també, coordinant les àrees més estratègiques amb l'objectiu clar
d'avançar cap a un altre societat amb llínees definides. Crec que estem
començant a definir aquestes llínees a trobades com la de Cal Cases i Can
Masdeu. Penso que és la forma més eficaç d'orientar els nostres esforços, en
un context de mancança de recursos i el temps que se ens esgota (tots/es
llegim els diaris!!)

Fins i tot, abundant en el tema, aquesta qüestió dels xerraires es podria
incloure a les llínees d'actuació a nivell global del territori. Així
passaria de ser una actuació particular del nostre grup a una d'un
col.lectiu de més envergadura, i agafaria més pes per tant, potser seria més
fàcil reclutar nous-noves xerraires.

El grup de Barcelona podria ser un grup de trobada, difusió i debat, amb
accions enmarcades al col.lectiu més gran. Si no, haurem d'escollir on posar
els nostres esforços com ara jo.

Són un parell d'idees llençades per fer debat i avançar, sereu d'acord o no,
però trobaré interessants les vostres opinions.
Faré una ollada al fòrum per veure si poden tenir cabuda enllà.

Ens veiem!!