[energiadecreixent] decreixement al 15N i després

enric enricamoviments.net
Dme Nov 5 19:16:15 CET 2008

Hola a tothom,

Us envio uns petits comentaris de cara a la reunió d'aquesta tarda i en
relació a les mobilitzacions per la crisi financera global.
Escric aquí perquè és sobre el tema de la coordinació en una campanya
unitària i això afecta bàsicament a nivell de Barcelona.

Em sembla molt bona noticia que estigui havent una coordinació tan
àmplia a nivell de moviments socials per participar-hi i que la xarxa
pel decreixement n'estigui sent part.  Es en aquest context que vull
destacar la importància que hi hagi present un discurs propi del
decreixement en aquest marc.  Si estem aquí en la xarxa pel decreixement
és perquè pensem no només que el sistema de creixement es injust,
devastador i impossible, sino també perquè volem trobar-ne alternatives
i tenim una idea de quines poden ser.
Això, volguem o no, ens diferència d'altres col·lectius i campanyes, que
s'han trobat a partir de reivindicacions concretes, (injusticies en
l'habitatge, injusticies laborals....) o com una confluència més
heterogènea de moviments socials.
I trobo que aquest caràcter propositiu que podem donar a les
mobilitzacions, és importantíssim que estigui ben present i que no es
disolgui en el marc d'una unitat mal entesa...
Com nosaltres, cada espai té el seu tret diferenciador, el qual és més
important que aporti. No ens enriquim a partir del que tenim en comú
tant com a partir del que tenim de diferent!

Tan important és que trobem espais en els que confluir amb diversos
moviments socials, com que poguem mantenir un discurs coherent i complert.
Aquesta és una qüestió, que no només ens afecta a nosaltres; penso que
cada xarxa hauria de poder mantenir la seva autonomia i el seu discurs
propi, encara que totes es trobin físicament en un sol punt. D'aquesta
manera cadascú aribarà a la gent amb idees completes, més coherents i
més fàcils d'entendre. D'entre d'elles, sabem que el decreixement
s'explica molt bé i que molta gent reclama aquestes propostes i aquestes
alternatives (jo m'hi he trobat bastant entre el que m'ha comentat la
gent...). Es molt més enriquidor per exemple de cara a la visibilització,
cara enfora, que cadascuna d'aquestes xarxes expliqui les seves
denuncies i propostes amb tota plenitud, que no el que ha passat en
altres espais de trobada de moviments socials, de la última decada, quan
la unitat ha significat un manifest unitari que només deia coses obvies
i no concretava gaire.

Aixi doncs recolzo, idees que han sortit de lemes propis, materials de
difusió propis i tot el que tingui a veure amb això, i que s'aporti
aquesta idea d'autonomia en el marc de mobilitzacions coordinades; en la
reunió que hi haurà demà dijous dels moviments socials.

salut i força pel decreixement!
enric