[energiadecreixent] Ja tenim WIKI + idea

Eduard Folch eduard.folchagmail.com
Dis Jun 14 12:30:48 CEST 2008

Hola!!

Us informo que ja està en marxa el wiki de decreixement. Aprofitant que
hi ha genteta nova que s'ha interessat per teixir xarxa a nivell Ibèric
i a llatinoamèrica, de moment el contingut és en castellà. Hem de
treballar per fer-lo bilingüe com a mínim (el que passa es que jo encara
estic aprenent a fer-lo funcionar).

Així que necessitem idees i il·lusió per posar-lo en marxa. Cal que
vegem quins continguts hi introduïm, com els estructurem, etc.

El podeu visualitzar aquí: www.decreixement.net/wiki

Tinc vàries idees que sorgeixen del meu insomni nocturn.
M'agradaria compartir-les amb vosaltres per veure si se m'ha anat molt
l'olla; per punts:

1) Crear una portal web amb un disseny senzill, que permeti crear grups
de persones disposades a consumir a través d'una cooperativa de consum.
Hauria de funcionar per poblacions. Hauria d'haver un mínim de persones
per població per començar a fer funcionar una cooperativa. Per una altra
banda hi hauria els productors. S'inscriurien per zones geogràfiques.
En el cas que hi hagués un productor inscrit en una zona geogràfica
concreta, s'activaria una alerta per a les persones que s'han inscrit
com a grup de consum que pertanyi a aquella zona. Rebrien un correu
electrònic informant del nou contacte.
La web es complementaria amb una guia pràctica de com crear la
cooperativa així com documentació pràctica i de suport.
Podria estar impulsada x xarxes com la Xarxa de Consum Solidari.

Sens dubte penso que seria una bona eina que prioritzaria la
relocalització i fomentaria el decreixement.

2) Crear guies pràctiques, senzilles i maques, curtes i concises x
impulsar el decreixement a nivell local. Per exemple, una guia pràctica
per crear una cooperativa de consum. No se si existeix alguna cosa; és
possible. En tot cas mirar-ho i si cal afegir-hi un enfoc decreixent.

És tot x avui.
Salut!