[energiadecreixent] Propostes reunió 19 febrer

Stefano Puddu stefanoafaino.com
Dil Feb 18 18:06:30 CET 2008

Bona tarda a tothom,

malauradament per mi, tampoc demà trobaré el temps de venir a la reunió.
Així que aprofito per un parell de comentaris a través del correu
electrònics.
Pel que fa l'índex de la revista Ecologia Política, tinc un parell de
suggeriments:
- d'una banda, em sembla que no hauríem de deixar escapar el tema
proposat per a les jornades de Cuixà, que és la idea de
"relocalització", d'una nova manera de pensar les activitats en un
territori; és veritat que l'índex esmenta temes que van en aquesta
direcció, però jo penso que estaria bé una reflexió que pugui fer de
marc; en un cert sentit, estaria bé que d'una manera o altre es parlés
de les jornades de l'abril; també l'experiència de Kinsale podria
entrar dins d'aquesta reflexió...
- d'altra banda comentar, si us sembla útil i interessant, que amb
l'Oriol Leira vam encetar una reflexió sobre l'anomenada "pedagogia de
les catàstrofes", que vol ser un intent d'analitzar els factors de
resistència al canvi, d'una banda, però també quines són les habilitats
que hauríem d'aprendre per fer front a una situació de transformació
tan radical de les formes de vida com la que ens espera; sobre aquesta
qüestió estem intentant convidar un filòsof italià que ha escrit un
llibre centrat en "la pedagogia del canvi", igual la revista dóna joc
per obrir una finestra en aquest sentit...
- finalment, dir a la Laura que pot comptar amb mi per traduir coses de
l'Italià i comentar el que faci falta.

Fins aviat, que vagi bé,
stefano