[energiadecreixent] Acta del plenari final - Jornades decreixement

enric enric en moviments.net
Sab Mar 17 14:36:07 CET 2007

Bones,
Ho envio en text, he completat una miqueta el punt de la fira de la
terra i la part final de com ens organitzem; també he corregit un error
que deia que l'ajuntament de vic participava en l'organització de les
jornades del gdter, ;P

Us podeu mirar si hi ha alguna aportació més que falta; abans de no
penjar-ho al fòrum i ampliar les aportacions o dubtes des d'allà.

salut,
enric

Jornades de Decreixement.
Assemblea del 11 de Març a les 16:30h a Can Masdeu unes 30 persones.

1.Conclusions
2.Properes accions a realitzar
3.Com ens organitzem.

Es comença passant un escrit fer per l’Enric i es comenten de forma
general les revisions sobre les sessions dels dies anteriors per tal de
trencar el gel.
També es comenta que es passarà informació a tots els mitjans de
comunicació i a totes les publicacions que han contactat amb nosaltres,
a mes, es farà un recull de tots els articles i les noticies per tal de
penjar-les a la web.

Passo a descriure els comentaris que es van dir al respecte (alguns
comentaris els he unit per no repetir-me, altres, son frases que vaig
considerar interessants que deia la gent).

Els punts 1 i 2 es van anar mesclant:
1.Conclusions – 2. Properes accions a realitzar.

Es troba adient el model de Can Masdeu com a guia practica en la que
fixar-se. Fa falta mes informació i mes models per tal de mostrar a la
gent el que ja s’està fent.

S’haurien de formular propostes tant a nivell personal, grupal, de
bioregio, de país, i mundial. S’ha d’actuar a diferents nivells.

Es troba a faltar un taller d’educació per ensenyar a la gent des de
petits.

El primer objectiu de la trobada era que les entitats que estan
treballant temes relacionats amb el decreixement i que ja porten anys
d’experiencia en el seu camp, coneguessin el moviment per tal de que
facin d’altaveus en les seves entitats, s’apropïn dels arguments, i es
treballi conjuntament i en xarxa per difondre-ho (grups de trangenics,
de defensa del territori, trasvasaments, MAT, etc ...). S’ha de deixar
clar que tot esta interrelacionat.

A partir de la web seria bo fer una guia sobre l’aplicacio del decreixement.

No es només un tema de baixar la velocitat, sinó d’un canvi de direccio.
Aixi doncs hem de definir cap a on volem anar i per aixo necesitem
exemples practics.

Hem de transmetre una visió positiva del decreixement, no estem perdent
res, es ara quan comença la festa.

S’ha de desmaterialitzar la felicitat.

Per dur a terme el decreixement, fa falta gent que treballi per
difondre’l, fan falta mes mans.

Es considera mes adient dedicar esforços a la informació mes que no pas
en organitzar manifestacions.

Es demanà que es generin documents bàsics per fer difusió. Així com una
bateria de propostes polítiques a aplicar i un llistat d’arguments per
apostar pel decreixement.

Es important treballar en lo concret però tenint un objectiu ampli i mes
filosòfic.

Diversa gent que ha participat dels tallers, ha anat comentant que
necessitarien mes formació i es demana a l’organització que s’envï un
email amb links on poder trobar mes coses sobre les que s’han parlat.

Es proposa apropar-nos a tota la gent que actualment la seva lliuta esta
considerada com a “no al meu pati del darrera” perque coneguin el
decreixement i basin la seva protesta amb mes arguments.

S’informa que s’està creant un llibre que descriu les lluites de la MAT,
de Transvasament de L’Ebre i mes gent, (Amplieu si es necessari) que es
presentarà els dies 20 i 21 d’Abril.

Com a proposta mediàtica es comenta la possibilitat de fer que quatre
persones visquin amb el 50% dels recursos normals durant un any.

El 19 de Maig, la gent d’Attac, organitza unes jornades, i si volem,
podem demanar lloc per posar una paradeta amb informació. (Amplieu si es
necessari)

Es comenta que s’hauria d’intentar difondre el decreixement entre gent
humil, que en certa manera ja el practica. Una bona manera, seria fent
un taller sobre “com desfer-se del deute”.

En la mateixa direcció, fer enfasi en el tant de moda actualment,
“compaginar feina i família”, el decreixement, clarament ho potencia.

Seria la Renda Bàsica una bona proposta decreixentista ?

Sens informa de l’existència de dos possibles llibres interessants:
“Trabajar dos horas al dia” i “Potencia 4”.

El Grup de Defensa del Ter, organitzarà unes jornades de decreixement
els dies 13 d’Abril, 11 de Maig i 23 de Maig. (Amplieu si es necesari)

S’informa de la creació de l’Observatori de la Crisi Energetica i
Alternatives de Societat (OCEAS). Informarà periodicament sobre els
senyals de la crisi energetica i defensara el model de decreixement.
(Amplieu si es necessari)

Es destaca que el 7 de Juny es reuneix el G-8 i que ja s’estan llençant
convocatories i poder podriem organitzar  alguna cosa per aquest dia.

Es considera important explicar a la gent des de un principi que el
decreixement pot crear atur i deixar a gent sense feina. Es considera
que l’actual model també ho provocarà i que s’ha d’organitzar el
decreixement per tal de que no passi. Com deia Latouche, no hi ha res
pitjor que decreixer en una societat de creixement).

La Fira per la Terra serà els dies 21 i 22 d’Abril, la fira l’organitzen
els propis expositors, així que si volem participar, també entraríem en
la organització. Quedem que farem un acte a la Fira de la Terra de
presentació de les conclusions de les jornades i  ho aprofitarem per
seguir difonent la idea del decreixement.

S’haurien de concretar unes noves dates per fer unes altres jornades de
decreixement perquè la idea es fos refrescant.

3.Com ens organitzem ?

Per les jornades han passat unes 500-600 persones, a l’assemblea hi ha
una petita representació, així que es veu important, proposar quines son
les formes de participar, i per un altre costat, la gent hauria
d’informar-nos de les ganes que te de participar.

Es planteja el dubte de quin es el millor model de reunió i treball.
Assembleas virtuals, un grup coordinador i varies comissions,
funcionament per llistats interns o forums. En principi es poden
combinar aquestes diferentes propostes de manera que cadascú trobi una
forma de participar que estigui a la seva mida.

Es considera que la maduresa dels moviments socials es prou gran com per
donar-nos la oportunitat d’actuar amb mes força i que s’ha d’aprofitar.

A falta de propostes mes concretes i sent realistes de la gent present,
es proposa enviar un e-mail amb una data de reunió pels interessats en
fer feina i concretar una dinàmica de reunions (quinzenal, mensual, ...)

Ens costa acabar però ho fem .

En/na Alex Montón -Drogui- ha escrit: