[energiadecreixent] Acta del plenari final - Jornades decreixement

Alex Montón -Drogui- drogui en gmail.com
Vie Mar 16 22:58:47 CET 2007

Hola gent, us envio l'acta pasada a net sobre el que vaig apuntar. Gairabe
de tothom vaig apuntar alguna cosa pero no he posta noms doncs no mels conec
i perque alguns deieu coses semblants i les he resumit / reeditat.
Reviseu l'acta, hi ha coses, que poder es volen ampliar (jornades varies,
presentacions de llibres, ...)

Per el dia de la reunio, com jo no podre anar, faig dos propostes una
"flipada" i l'altre mes decent.

La flipada es que ja que la gent es tant competitiva i li agrada tant ser el
millor, doncs es podria organitzar un concurs de decreixement. Basant-nos en
la petjada ecologica, a veure qui es el que "la te mes petita", i cada mes o
cada tres mesos, la gent envia els seus resultats i es va a comprovar
in-situ i se li fa una entrevista i es penja a la web el seu exemple. Jo
tinc taules força completes tretes del llibre "simplicidad radikal", que
analitzen tots els aspectes de la vida per mesurar la petjada.

L'altre menys flipada pero que es semblant, es que llegint l'acta he vist lo
de " ajudar a la gent a desfer-se dels deutes", i tambe en el mateix llibre
"simplicidad radikal", hi ha un apartat extret d'un altre llibre que es diu
"la bolsa o la vida", que pot ser util mirar-s'ho i crear alguna guia a
partir d'aixo perque la gent es desfaci dels deutes i pugui ser mes lliure
d'escollir el decreixement.

Ah, tot i que a la reunio vaig dir una altre cosa, ara considero mes adient,
que l'entesa del decreixement, hauria de ser algo mes com una "federacio",
"plataforma" o com li vulgueu dir, on les entitats que estant treballant els
temes del decreixement sense dirlis aixi, es reuneixin i acordin accions
conjuntes. Crec que aixo es millor que no pas comisions d'accions concretes,
tot i que si hi ha gent motivada, doncs no tancaria portes a res.

Ens veiem quan puguem i gracies per escoltarme :).

Alex

Acta en Word.

La unica solucion a los problemas ambientales, energeticos y sociales es
decrecer.
www.decreixement.net
Ya sabes como afectara el pixo maximo de producción de petroleo en tu vida
diaria ?

Web informativa - www.crisisenergetica.org
Info comprensible -
www.crisisenergetica.org/ficheros/El_mundo_ante_el_cenit_del_petroleo.pdf
Info mas densa -
http://llistes.moviments.net/enric/energia/Los_idealistas_son_ellos.pdf

Porque no se puede crecer indefinidamente en un planeta finito ?
Porque el desarrollo sostenible es imposible si se basa en crecimiento
economico ?
Video explicativo -
http://www.crisisenergetica.org/staticpages/index.php?page=20070126131019945