[energiadecreixent] sobre el comunicat

Alex Montón -Drogui- drogui en gmail.com
Sab Mar 3 00:21:00 CET 2007

Be, ara anava a enviar el meu borrador sobre "comunicat" que vaig dir que
faria.

No tenia molt clar el que tenia que escriure, aixi que he fet una mica de
contextualitzacio i de xerrada idelogica, tot i que la part final de
decreixement em falla bastant, em fan falta molt les jornades per començar a
madurar la idea.

Com sempre, podeu modificar, tatxar, corretgir, erradicar tot el que
vulgueu, aquest mail en part era per aixo, perque tots desenvolupesim un
text per entregar als periodistes el dia de la roda de premsa.

Ens veiem

Alex

El "comunicat" (que nervios :))

Que tenen en comú els objectors a la MAT, al 4art cinturo, els que rebutegen
l'ampliacio del port i els veins afectats per la tercera pista de
l'aeroport?
Que genera la invasió urbanistica de les nostres costes, redueix l'habitat
del linx iberic i es desforesta l'amazones?
Quina es la causa de la fam al mon, la falta d'aigua potable i el cambi
climatic?
Perque es fan guerres pel petroli i per els recursos minerals?
Que pasa en el mon ?

Tot troba una resposta quan analitzem el sistema actual de creixement
continu que sembla no tenir limit:
A mes gent mes cotxes i mes cases, per tant, mes carreteres i mes invasio
urbanistica. A cada vegada mes electrodomestics mes necessitats
energetiques, que comporten mes centrals i mes linies. A mes industries, mes
contaminacio, mes deixalles, mes abocaments, mes de tot doncs el sistema es
tracta d'aixo.

En els paisos del nord hem conseguit desviar part de les conseqüències
negatives d'aquest creixement traslladant el problema fora.
Les nostres industries mes contaminants  son mogudes a paisos on les lleis
ambientals son mes laxes i es contaminen rius i acuifers afectant a la
poblacio local.
En els ultims 31 anys, el nostre consum de materies i energia s'ha
multiplicat per dos. Per mantenir el nostre consum actual i ser
autosuficients, Espanya hauria de ser tres vegades el tamany actual. Aixo
implica que portem el menjar i les materies primes de tercers paisos, que es
veuen en part obligats a fer-ho pel deute extern contret pels seus governs
que molts cops tant sols ha servit per financiar guerres.

Com uns drogadictes, utilitzem la força i els mitjans necessaris per
assegurar-nos la dosi del motor basic del nostre creixement, el petroli. Les
causes d'aquesta addicció son diariament noticia en tots els diaris.

Aixi doncs, el creixement economic es alhora la base de la nostre societat,
la religio que ens asegura el benestar etern i la droga que ens impulsa a
realitzar els actes mes cruels contra altres persones i contra el nostre
planeta.

En aquesta situacio, parlar de decreixement es atacar la base del nostre
sistema i posar sobre la taula les seves mancances a llarg plaç i les seves
consequencies actuals.

El decreixement es proposa com a una solució generalitzable a tot el
planeta, una solucio democratica doncs ens situa a tots en el nostre lloc a
la terra, ens limita el creixement en base a la capacitat de carrega de la
nostre regio i en conjunt del planeta. Aixi doncs ens obliga a reduir el
nostre consum i alhora, permet als paisos gestionar els seus recursos per
millorar el seu nivell de vida sense imposicions externes.

Es tracta doncs, de preservar els grans invents i renegar de lo superflu, de
canviar la nostre visio de la vida de "tanto tienes tanto vales".