[energiadecreixent] sobre el comunicat

facilillo en moviments.net facilillo en moviments.net
Vie Mar 2 22:47:20 CET 2007

Yep! No se si lo de l'Eduard está bé, suposo que en tamany es correcte,
però en estil i contingut tinc els meus dubtes. Però com que son bastantes
les coses que em grinyolaven, he fet directament un text alternatiu
agafant algunes coses de l'altre. Potser queda massa llarg, però aleshores
també es pot utilitzar pel text que repartirem.. no se, ja m'he fet un
lio. Aki va:

El moviment pel decreixement aterra a Catalunya.

Davant del canvi climàtic i la crisi energètica, que impliquen un canvi en
el model de vida de la nostra civilització, el moviment pel decreixement
aterra a Catalunya convidant a Serge Latouche, economista, filòsof i un
dels principals impulsors d'aquesta idea. El moviment pel decreixement
està prenent especial rellevància a França i a Itàlia, amb un pes cada cop
més significatiu als mitjans de comunicació.

Moviments socials, acadèmics i professionals estan descobrint els límits
insuperables del “desenvolupament sostenible” i busquen fórmules que
realment funcionin, inclús si per fer-ho cal posar el dit a la llaga i
questionar l’inquestionable principi del creixement indefinit. Un exemple
son les conferències i tallers de les jornades “Desfer el creixement,
refer el món”(https://www.decreixement.net).

Els darrers anys hem assistit a un intens debat social i mediàtic sobre
l’abast i les implicacions de la crisis ecològica. Ja no. El consens
científic es aclaparador, i el que ahir era marginal avui es oficial. El
debat actual és centra doncs en el “com?”, i les respostes poden ser
doloroses, però també obrir un camí cap a l’emancipació mental. Tal com
diu el geòleg Mariano Marzo, “ja no es tracta de definir-se d’esquerres o
de dretes, sinó a favor o en contra del creixement”. L’Entesa pel Progrés
en el poder pretén insistir en el mateix principi –termodinàmicament
impossible- que ha regit l’economía mundial desde la revolució industrial,
al preu d’un colonialisme que segueix en peu i d’una destrucció ecològica
que tots coneixem. Els objectors del creixement sabem que aquest camí
només porta a la recessió, i en el seu lloc, proposem un decreixement
sostenible i democràtic, una Entesa pel Decreixement.

arnau