[energiadecreixent] decreixement vs oceas

enric enric en moviments.net
Jue Feb 22 14:26:09 CET 2007

Hola Montse

Aclareixo, punt per punt, sempre segons el meu punt de vista, tot es
molt recent i poden haver persones que ho veuen de manera diferent.

En/na Montse Peiron - CRIC ha escrit:
> Hola,
>
> alguna pregunta de la qual potser ja hauria de saber la resposta:
>
> - quina diferència hi ha entre ser membre d'Oceas i participar en el
> grup d'energia de l'Infoespai o en el muntatge de les jornades tan
> difusament com ho hem fet per exemple des del Cric?

El grup d'energia de l'infoespai, es simplement un colectiu local
d'autoformació i acció sobre aquests temes, com a l'infoespai n'hi ha
d'altres temes (http://llistes.moviments.net/obrintportes ) per tant, està
format per persones individuals, no per col·lectius.

Com a tal és un col·lectiu que participa a "l'entesa pel decreixement" i
en la constitució de "l'oceas"

aquí, sobre el decreixement qualsevol participació per difusa que sigui
és participació.
A oceas, com es veu en l'alta de moment es contempla l'opció de ser
adherit-participant o només adherit.

> - el web www.decreixement.net està concebut perquè visqui només fins a
> les jornades? Bé, la pregunta en realitat és: si volem posar a Opcions
> un web on es pugui trobar de forma permanent els materials i moviment
> que hi va havent a Catalunya/Espanya al voltant de la idea del
> decreixement, està bé posar-hi decreixement.net o potser aquest paper el
> faria el futur web d'Oceas? En cas que estigui previst que sobrevisquin
> tots dos webs... per què? no es faran nosa l'un a l'altre? potser seria
> millor simplificar?

Sí, la idea clara és que decreixement.net continui, de la mateixa manera
que pretenem que les jornades pel decreixement, siguin un punt
d'inflexió per una teranyina d'objectors del creixement, (com diem en el
tríptic ;>)

L'oceas, se centrarà en primer lloc sobre la crisi energètica i per
tant, també en les alternatives vinculades directament a ella, per tant;
 renovables, eficiència, reducció absoluta del consum. També abordarà a
partir d'aquí les alternatives de societat, sí; però ho seguirà fent des
de la perspectiva de la reducció energètica. Aquí, en les propostes, hi
ha un punt comú clar amb el decreixement, està clar; i està clar que
l'oceas abordarà el decreixement i sobretot les propostes vinculades;
però ho farà a partir dels seus dos objectius:
- plataforma mediàtica (referent per als mitjans de comunicació)
- node per a compartir coneixement i materials entre els col·lectius que
treballen temes relacionats.

En canvi Oceas, no es un espai de difusió al carrer, ni de mobilització;
per això està l'entesa pel decreixement. ;>

(Seria, potser una relació com la que té l'Odg amb la campanya qui deu
aquí; per citar un exemple)

l'Oceas a través del seu plantejament d'investigació i comunicació,
començarà amb dues persones contractades, que assumiran els objectius
que deian, i darrera hi haurà una sèrie d'entitats i persones, que
aniran seguint la seva feina, definint prioritats i debatent els temes
més profunds.

Bé, dit tot això, jo penso que per l'opcions dedicat a aquests temes,
tant una web com l'altra i seran adequades ;>

> Comentari ràpid havent llegit el manifest d'Oceas en diagonal: la
> reducció del consum energètic no surt fins a la tercera pàgina. Potser
> seria bona cosa que al primer paràgraf, quan diu "cap a un model
> energètic basat en les energies renovables" s'hi afegeixi "i en una
> reducció dràstica del consum".

Doncs és, així perquè així ens va sortir a mida que vem anar organitzant
els apartats dins del manifest. Però si que vem acordar que aquest
manifest en versió extesa, seria ara per les adhesions, però que un cop
recollides, en fáriem una versió reduida per a difondre més
mediàticament. Segurament allà les conclusions hi seran destacades!

> Ja sé que aquesta mena de propostes s'haurien de fer en les reunions on
> es discuteix sobre el tema, però a falta d'assistència física...

Hi ha una llista de correu de l'oceas que em podeu demanar per
subscriure'us i un cop estigui en marxa es crearà una intranet per poder
decidir virtualment.

salut,
Enric

pd: per cert Eugeni, el que tu has pogut dir en una reunió serà del
decreixement, on si que es clar que la reducció del consum apareix de
manera clara, però a les reunions d'oceas no pot ser perquè no hi has
vingut...