[energiadecreixent] OCTAVETA MANI

ester c ishtar888agmail.com
Dis Des 1 01:10:50 CET 2007

Hola a tothom.

Primer de tot, sento si he creat un debat que no tocava (o que s'hauria de
fer al forum), i si potser ja s'havia parlat d'això a la reunió; ja vaig dir
en el primer mail que no sabia si s'havia parlat o no, i que ho comentava
per si de cas, ja que vaig arribar quan ja s'estava acabant.

També gràcies per les aportacions i comentaris de  tothom.

Penso que precisament pel que diu l'Enric, hem de plantejar el debat i
pensar més en sobirania local que en "independentisme", almenys com se
l'entén ara. Jo també estic d'acord amb que s'han de difondre les idees en
el context de la mani i que està bé fer-ho a nivell català perquè és el que
ens toca més d'aprop. Però m'ha semblat que a la octaveta no quedava clar
aquest enfocament, sinó que semblava un enfocament a favor de
l'independentisme. Potser m'equivoco i no ho he entès bé, però a mi la
lectura m'ha fet rebre-ho així. No m'ha semblat que s'enfoqui per superar el
debat de l'independentisme en clau nacionalista, i posar el debat de què és
realment "sobirania" i "independència".

una abraçada,

ester.

PD: per contestar a en Xavier Borràs (de Revista Userda) faig un copiar i
enganxar d'un fragment del primer mail per a que vegi que els meus arguments
no es contradiuen amb una estratègia ecologista o decreixentista, al
contrari:

"...el decreixement i totes les idees que apareixen al text haurien de ser
transportades a tot el territori i a tot territori occidental.(...)Sí que
crec que cal pensar a un nivell més local i proper, i que cada regió o país
ha de decidir on es posen els seus diners, però això hauria de passar no
només a Catalunya sinó a tot arreu, o sigui una democràcia participativa de
veritat a nivells més locals."

El 30/11/07, enric <enricamoviments.net> ha escrit: