[energiadecreixent] un parell d'apunts

enric enric en moviments.net
Mie Dic 6 21:58:59 CET 2006

Aquí a sota teniu el document de l'edu, en format text.
pel que fa a les 20.15, per mi d'acord, si algú no li va bé començar
aquesta hora que ho digui...
pel que fa a l'us de la llista; penso que el camí adequat seria afegir
d'altres eines de treball col·laboratiu; estil intranet, nosaltres hi
podem treballar i explicar i proposar-ho el dia de la reunió..

salut,
enric
-----------------

Possible planejament per a la preparació de la campanya pel
decreixement, utilitzant el que s’ha anat dient a la llista de correu i
la presentació del llibre Objectiu Decreixement

Planejament

1.Autoformació i activisme
2.Recopilació i difusió de coneixement
3.Difusió mediàtica. La marca decreixement

Desglossament

1.Autoformació i activisme

El concepte de decreixement està molt verd entre els mateixos moviments
socials. Tot i que hi ha multitud de moviments anti-desenvolupistes, com
per exemple els que estan contra la MAT, el 4t Cinturó, contra el TAV,
transgènics... no s’ha desenvolupat una idea més global sobre la crisi
que ens envolta i no hi ha una “idea-paraigües” que ens acabi de fer
veure que ens trobem en una mateixa lluita i que podem reforçar els
arguments.  La urgència de la situació (crisi ecològica, crisi
energètica) ens obliga a apostar decididament per un concepte que posi
el dit a la llaga i fomenti un debat sobre el sistema de creixement
perpetu. És un tema clau per a la lluita en els propers anys.

Realitzar una jornada d’autoformació a Can Masdeu a la primavera pot ser
un bon començament. S’ha d’aprofitar que Can Masdeu té una certa
autoritat sobre aquests temes i que té espais on es poden desenvolupar
activitats diverses (tallers, debats, hort). Es proposa realitzar-les al
mes de març i aprofitant l’arribada de Serge Latouche a la ciutat.

S’hauria de realitzar una reunió inicial amb la gent més interessada en
portar a terme la campanya.

Caldria fer una crida a tots els moviments que poguessin estar
interessats en aquestes jornades. Cal ressaltar la importància
d’assistir-hi. La llista de grups podria ser aquesta, però cal ampliar-la:

Llista de grups que podrien estar interessats en la campanya pel
decreixement amb les webs i contactes. (Ampliable!!) Alguns dels que
proposo potser no acceptarien la idea... qui sap.

-Científics i Tècnics per un Futur No-Nuclear
http://www.energiasostenible.org/
entesaaenergiasostenible.org

-Xarxa Agroecològica
agroecologiaamoviments.net

-Transgènics Fora
http://www.transgenicsfora.org/
transgenicsforaamoviments.net

-Ecologistes en Acció
http://ecologistesenaccio.org
catalunyaaecologistasenaccion.org

-AEREN / crisisenergetica.org
http://www.crisisenergetica.org
aerenacrisisenergetica.org

-CRIC / Opcions
http://cric.pangea.org/index.htm
cricapangea.org

-Repsol Mata
http://repsolmata.info
repsolmataamoviments.net

-Observatori de la crisis energètica

-ODG
http://www.debtwatch.org/
observatoriadebtwatch.org

-Xarxa d’Economia Solidaria
http://www.xarxaecosol.org/
infoaxarxaecosol.org

-Seminari d’Economia crítica TAIFA (i podrien aportar una linea d'anàlisis)
http://www.seminaritaifa.org/
seminaritaifaaseminaritaifa.org

-Illacrua
http://www.illacrua.cat
propostesaillacrua.cat

-Can Masdeu
http://www.canmasdeu.net
canmasdeuamoviments.net

-Una sola terra
http://www.unasolaterra.org/
informacioaunasolaterra.org

-Assemblea Pagesa
aspagesaayahoo.es

-Ecoconsum (xarxa de cooperatives de consum)
http://llistes.moviments.net/ecoconsum/
infoaecoconsum.org

-Campanya "No et mengis el mon" (amb tots els que en formen part):

Veterinaris sense fronteres
http://www.veterinariossinfronteras.org/
comunicacionaveterinariossinfronteras.org

Xarxa de Consum Solidari
http://www.xarxaconsum.net/
infoaxarxaconsum.org
Acció Ecologista (País Valencià??)
http://www.accioecologista-agro.org/

ODG (ja citat abans)

- IPCENA (Lleida), que inclou la Plataforma Montsec (contra la presa
d’ENDESA)

http://www.ipcena.org/catala/portal.php
plataformamontsecalleida.org
ipcenaaipcena.org

- Campanya contra el 4t Cinturó
http://ccqc.pangea.org/cinturo.htm

- ADENC
http://www.adenc.org/
correuaadenc.org

- Salvem les Valls
http://www.salvemlesvalls.org/
infoasalvemlesvalls.org

- Cop al TAV
Han desaparegut??

- Ara o Mai. Per la Defensa del Territori
http://www.araomai.org
administradoraaraomai.org

- Grup de Defensa del Ter
http://www.gdter.org/
gdteragdter.org

- Plataforma No a la Mat
www.no-mat.org
No trobo el mail...
- 100 x 100 renovables
http://www.100x100renovables.net/
infoa100x100renovables.net

- Plataforma Antiincineradora  de la Vall del Ges
http://www.valldelges.net/
valldelgesavalldelges.net

- Compromís pel Territori (País Valencià)
http://www.compromispelterritori.org/
infoacompromispelterritori.org

- Plataforma per a la Promoció del Transport Públic
http://laptp.org
infoalaptp.org

- Amics de la Bici
http://www.amicsdelabici.org
infoaamicsdelabici.org

- Bicicleta Club de Catalunya
http://www.bacc.info
infoabacc.info

I s’ha d’ampliar més...

2.Recopilació i difusió del coneixement

Cal aprofitar conferencies i jornades i fer-ne la màxima difusió
possible durant la creació de la campanya i establir enllaços.
Normalitzar la paraula decreixement en els nostres discursos. Caldria
fer una llista de publicacions, llibres, vídeos, àudios, planes web...
que tractessin el tema del decreixement per començar a recopilar
informació.

Proposo de fer una llista de persones que estiguin al món científic o
que siguin afins a aquest ideari i pertanyin a diferents associacions.
Cal buscar el seu correu electrònic, i contactar amb elles. Se m’acut el
grup CIMA de Científicos por el Medio Ambiente, Mariano Marzo, Marcel
Coderch...

3.Difusió mediàtica. La marca decreixement

Per arribar al màxim de gent possible proposo editar un dvd abans del
mes de març. Pot portar feina però penso que és clau per iniciar la
campanya pel decreixement amb força. Seria un dvd curt, de 20 minuts per
exemple, amb entrevistes a diferents persones afins al decreixement, on
s’exposés la problemàtica de la crisi energètica, ecològica i econòmica
i es posés en dubte l’actual sistema de creixement perpetu des d’una
perspectiva científica. El dvd serviria per difondre’l a associacions,
col·lectius... per organitzar xerrades... per passar-lo a les teles,
diaris, ràdios a l’hora de presentar la campanya als mitjans de
comunicació. Per penjar-lo a Internet i fer “màrketing viral” de la
marca decreixement. A l’hora de fer el dvd crec que és imprescindible la
presència de Serge Latouche al vídeo o d’altres personatges importants
que estiguin difonent l’idea als seus països.

Tenim bastants contactes i per tant penso que seria possible fer-ho
abans del març si trobem un lloc amb condicions per fer les entrevistes.
Caldria buscar la forma d’articular la narració i la forma
d’explicar-ho. Personalment (edu) estic motivat amb aquesta idea.

Per a la campanya de decreixement s’ha d’editar un dossier de premsa.

Per posar en marxa la marca decreixement hem de posar en marxa una
pàgina web. S’han comprat els dominis decreixement.net i
decreixement.org A la web hi podríem afegir les entrevistes als
científics i persones més influents...

I no se m’acut res més... aquest document s’ha de discutir entre totes i
tots...

Salut!
edu

En/na facililloamoviments.net ha escrit: