[Energiadecreixent] I tant que això va akí!!!!

Hermann-Josef Müllers hermjm en tinet.org
Vie Abr 14 14:44:32 CEST 2006

En Dani Codina escrigué:

> Veureu, fa poc que estic a la llsta.

    Hola, Dani i tothom,

fa poc que la llista ha estat creada, per tant,  no  fa  gaire
que hi som els que hi som.

> La vaig coneixer a www.crisisenergetica.org. El cas es que
> no formo part de cap organització vinculada a res d'energies,
> per a dir-ho d'una altra forma "no soc ningú".

Podria dir que estic en el mateix cas que tu, amb la  diferèn-
cia que fa 20 anys que m'interesso per les qüestions energèti-
ques, sobretot per l'impacte de  l'energia  nuclear,  per  les
energies renovables, per les possibles alternatives al  petro-
li, etc.

Vaja, no en sóc cap expert, però diguem que en qüestions ener-
gètiques hi entenc una mica.

Tanmateix, fins a enguany no m'he assabentat de l'imminent zè-
nit del petroli i això canvia l'escenari radicalment.

> Pero, ARA,... i aixo es el que no se si es pot comunicar per
> aki, o no,..

No veig per què no, ja que com més s'abordi  el  tema  des  de
diferents àmbits, més possibilitats hi haurà de fer-hi  alguna
cosa.

> [...]
> pitjor que els demes,.. pero si hi ha una cosa important,
> que s'esta formant. Aixo vol dir que s'esta constitun,
> s'estan fent ARA els programes, idees basiques etc,...
> Sincerament, no se si al final el partit que sortira sera
> del meu gust, aixo mai es pot dir, doncs no depen nomes de
> mi,.. pero el que jo voldria es introduir tota la idea de
> la crisis energetica,.. intentar influir per tal de
> aconseguir que el partit es preocupi el mes posible per les
> cuestions energetiques,.. si be,.. tb es cert, que una cosa
> es el que es digui i l'altre la que despes es faci,.. pero,

No et negaré que personalment la política de partits em fa ve-
nir cada vegada més urticària, per tot un seguit de raons  que
ara no em posaré a explicar ni falta que fa.

Deixant de banda aquest fet, qualsevol actuació que es faci al
respecte crec que és important, sigui des de l'àmbit  que  si-
gui, inclosos els partits polítics existents o  en  procés  de
creació.

> Aixi doncs,... com creieu que podria plantejar el tema per
> tal que la gent s'intereses a introduir el tema energetic
> com a un dels pilars fonamentals? que creieu que puc fer?

Certament, no és quelcom fàcil, ja que la complexitat  de  les
qüestions energètiques ho dificulten moltíssim. A més,  és  un
tema molt espinós i això fa que costi que la gent se'l prengui
seriosament. La incredulitat és la reacció més habitual.

Per exposar-lo on sigui, tant a gent implicada en política com
si no ho està, crec que resulta perfectament aplicable el  que
es diu al document: El món davant del zènit del  petroli,  que
es pot trobar a la web de Crisi Energètica:

1) Informarse. Es importante seguir informándose y tratar de
   conocer y comprender las implicaciones y las consecuencias
   que el cenit del petróleo puede tener en los años
   venideros.

2) Prepararse. Cuanto antes comencemos a mentalizarnos, en
   mejores condiciones estaremos para adaptarnos a los cambios
   que se vayan produciendo, afrontarlos con éxito, ayudar a
   los demás y, en general, atenuar los efectos para nosotros
   y para las personas de nuestro entorno.

3) Divulgar. Cuantas más personas conozcan la situación, más
   posibilidades hay de que comiencen a adoptar a su vez
   acciones positivas. Una opción puede ser transmitir la
   realidad de la crisis energética difundiendo este u otros
   artículos, empleando para ello los medios y canales de que
   cada uno disponga, ya sea a través de Internet,
   publicaciones, dirigiéndose a medios de comunicación,
   asociaciones y autoridades locales, centros educativos,
   etc.

4) Actuar. Podemos empezar a cambiar ya nuestras vidas hacia
   un menor nivel de consumo en general y energético en
   particular, lo que será útil para reducir nuestra
   contribución a la situación a la que el sistema actual
   está llevando a la humanidad; disminuir la presión que
   nuestro modo de vida ejerce sobre los sistemas naturales
   que sustentan la vida en nuestro planeta; aminorar el
   ritmo de agotamiento del petróleo y de otros recursos; y,
   por último, estar mejor preparados para los tiempos en que
   nos veamos obligados a ello.

   Si a la situación global a la que nos enfrentamos como
   especie se ha llegado como suma de las acciones
   individuales de todos los seres humanos que pueblan el
   planeta Tierra, es entonces a través de la decisión
   individual de cada uno como podemos influir en ella. En
   nuestras manos está decidir cuándo empezar a actuar de
   forma que nuestra influencia sea en positivo.

http://www.crisisenergetica.org/ficheros/El_mundo_ante_el_cenit_del_petroleo.pdf

Aquest és d'aquells documents imprescindibles.

Per resumir-ho d'alguna manera, Dani, et diria que  t'informis
tant com puguis, que facis una recopilació d'informació i  que
la presentis a la gent del partit que teniu en procés de crea-
ció.

Ara, crec que cal plantejar la gravetat del tema, però  inten-
tant caure el menys possible en el catastrofisme, ja que  això
resulta totalment contraproduent.

Fa posar els cabells de punta tal com a la web de  Crisi Ener-
gètica sistemàticament es va contra les energies renovables.

D'acord que les energies renovables no ens permetran continuar
amb l'actual model de malbaratament energètic,  perquè  senzi-
llament resulta materialment impossible cobrir els consums ac-
tuals, però com més implantades estiguin, més preparats  esta-
rem per afrontar la crisi energètica, quan aquesta es manifes-
ti.

En conseqüència, anar a mata-degolla amb les energies  renova-
bles, tal com ho veig massa sovint a la web  de  Crisi Energè-
tica, és com posar mines als bots salvavides del Titànic!!!!

Em prenc l'atreviment de passar-li còpia de l'e-mail a en Mar-
cel Coderch, ja que crec que dins d'AEREN caldria un canvi  de
plantejaments en aquest sentit.

Vaja, això és quelcom que donaria per a una discussió en  pro-
funditat i si voleu, ja n'anirem parlant, OK????

                                    Que vagi bé tot. Adéu
                                            Hermann

Únicament cal protegir els petits secrets,
els grans secrets no cal protegir-los,
ja se n'encarrega la incredulitat de la gent.