[Educaciolliure] Fwd: La Xarxa de les Persones

Secretaria XELL secretariaaeducaciolliure.org
Dme Jun 25 23:58:54 CEST 2008

---------- Forwarded message ----------
From: almudena cots miranda <melian_almaayahoo.es>
Date: 22/06/2008 20:58
Subject: La Xarxa de les Persones
To: xarxa d'educació lliure <secretariaaeducaciolliure.org>

Des de fa temps (i animada per les meves últimes lectures) estic donant
voltes al cap a una idea. En aquesta societat les persones cada cop estem
mes aillades i depenem dels diners per poder cobrir gairebé totes les
nostres necesitats. Pero moltes vegades no ens adonem que això no tindria
perque ser així.

Tots tenim coses a casa que no fem servir i que a altres els hi poden fer
falta. I també tots tenim habilitats i temps per fer coses que els altres
poden necesitar. Si intercanviessim necesitats de uns i altres segur que
podriem millorar la nostra qualitat de vida sense dependre exclusivament
dels diners.

He sentit de propostes similars en moltes ocasions, però la gran part eren
de caracter lúdic, puntual i/o simbolic. Penso que la idea es prou bona
perque es dugui a terme de manera continuada, sobretot si tenim en compte la
crisis que sembla que ens ve a sobre, tant monetaria com ecològica.

De moment la meva idea sembla que agrada pero no hi ha ningú que es
decideixi a arrencar-la amb mi. Aixi que de moment no posaré en marxa cap
associació "legal" pero si que començo a posar en marxa el intercanvi.

De moment m'ofereixo jo mateixa.

 - Ofereixo hores com a cangur (a casa meva), un màxim de 2 tardes i 1 nit
per setmana. Tinc 2 llits de convidats.

 - Ofereixo 4 hores del cap de setmana en feines de jardineria.

 - Ofereixo a compartir els meus desplaçaments diaris de Vila-seca a Reus
(anada a les 9:00 i tornada a les 17:00) a canvi de compartir gastos de
gasolina. Tinc 4 places i portamaletes gran.

 -Ofereixo classes de cuina casolana per a principiants.

 -Ofereixo estris de nadó.

 -Ofereixo intercanvi de llibres de lectura de temes molt diversos.

 -Necesito ajuda en la neteja de la llar.

 -Necesito apendre a cosir a màquina.

 -Necesito material de educació no directiva per a infants a partir de 2
anys.

 -Necesito apendre a crear un blog i millorar el meu ús de l'ordinador.

A banda d'això voldria proposar d'organitzar un mercat d'intercanvi a
Vila-seca, si es que hi ha un minim de quorum.

Animo a tots i sobretot a les dones, que com jo estem molt sobrecarregades,
a compartir la feina de manera que ens sigui mes lleu i agradable.

Espero les vostres propostes. Si necesiteu un intercanvi d'hores que no
ofereixo no us talleu en proposar segons les vostres necesitats, les
possibilitats son moltes.

Almudena Cots

Enviado desde Correo
Yahoo!<http://us.rd.yahoo.com/mailuk/taglines/isp/control/*http://us.rd.yahoo.com/evt=52431/*http://es.docs.yahoo.com/mail/overview/index.html>