[Educaciolliure] Treball de recerca sobre l'educació democràtica

Josep Ramon Riera jrriera en teleline.es
Mie Ene 2 11:34:49 CET 2008

Suposo que deus conèixer el pioner i impulsor de l'Educació democràtica John
Dewey és el referent, pots buscar bibliografia diversa sobre ell, suposo que
als EEUU et serà encara més fàcil.

Amb tot, penso que caldria que determinesis què consideres com a Educació
Democràtica, per tal de poder determinar quins són els models que s'hi
podrien incloure. Si per educació democràtica n'entens que els infants
participin en assamblees, o si vas més enllà. Personalment penso que no és
ben bé el mateix una Educació Democràtica que una Educació Lliure.

Crec que uns bons referents d'Educació Lliure i Democràtica serien:
- Sudbury Valley School: pots trobar informació i bibliografia a internet.
És una escola dels EEUU
- Fundación Educactiva Pestalozzi (Rebeca y Mauricio Wild): pots trobar
bibliografia en castellà de l'Editorial Herder. Hi ha poca informació a
internet.

Espero que puguis rebre més ajuda... Sort!!!