[Educaciolliure] los niños,los padres

Javier Centol Lozano jcentol9ahotmail.com
Div Feb 22 17:59:08 CET 2008

Hola Marc,

Estic bastant d'acord amb el que dius, encara que hi segur que tindriem que dialogar una mica més per acabar de entendren's, pero en si mateix crec que tens raó quan dius que no s'esta treballant realment per la igualtat de sexes. I es que com volem treballar l'unió entre l'home i la dona si tenim aquesta sistema educatiu ja violent en els seus fonaments, i etc., ja sabem de que va.

Jo crec que l'arrel del problema está en el patriarcat. Jo crec que el feminisme, benvingut sigui i necessari, es l'oposició al machisme, però l'arrel de la solució no está en oposar-se sino en en veure d'arrel el problema. Se que aixó es una visió més antropológica i poc operativa, pero com educador m'enfoco en un sentit conciliador al llarg de la meva vida.

A mí em dol molt i molt tots aquests casos de maltractament infantil, de violacions, de pederastes, etc i jo penso com tu, pero crec que el nostre sistema judicial no está enfocat a la solució. La presó es el máxim fracás de la nostra societat, llegia l'altre dia al periódic. D'altra banda la justicia no pot solucionar els problemes emocionals que deriven del trencament de les families.

L'arrel es la violencia, i la solució és la pau, se que es molt ñoño això però això es un enfocament de futur. Tolerància cero? Entenc el significat si i el comparteixo, pero em sembla una paradoxa, jo diria millor justicia social igualitaria per tothom. Una justicia cega, lenta i burocrática no ens serveix, s'ha de ser tolerant sino acabarem pitjor.

En fi, m'agrada aquest debat, es molt auténtic i valent. I el que em fa veure es la guerra (també en el pla judicial) que hi ha entre els sexes.

Us recomano a tots el video de la Laura Gutman que esta en el següent enllaç de les II Jornades d'Educació i criança   http://deco.alc.upv.es/laserrada/jornadas2/default.asp.
Parla de la lluita pel territori emocional quan es desvinculen de la nostra mare de petits i com a partir d'aqui enfoquem la vida emocional com a carencia, com una motivació deficitaria i que busquem satisfacció a través de la violencia, sent infantil, i egocentrics.

Potser em desvio del nivell de grau del debat, crec que es necessari també pensar com sortir d'aquestes violencies o prevenir-les.

Gràcies.

La vida de los famosos al desnudo en MSN Entretenimiento
http://entretenimiento.es.msn.com/