[Educaciolliure] projecte d'escola rural alt

Bruna Pons pons.bruna en gmail.com
Mar Nov 27 21:12:35 CET 2007

Hola Bones, sóc la Júlia, una mestra d’educació infantil que visc als
Pirineus, més concretament a Arcalís, el Pallars Sobirà.

Per diferents situacions, motius, experiències... viscudes em sento amb les
ganes, forces i il·lusions necessàries per lluitar per una educació diferent
a la que, actualment, està tenint la majoria dels nens i nenes d’avui en
dia.

El meu bagatge com a mestra no és molt extens però des del meu punt de
vista, ha estat suficient com per veure que jo, com a mestra i mare tinc una
altra idea sobre l’educació.

Tinc al cap intentar forma per les meves terres una escola diferent, on els
nens i les nenes puguin desenvolupar-se i créixer en un entorn adequat que
els ofereixi diversitat de experiències, situacions, materials que els
motivi i doni respostes a les seves necessitats i interessos, i sobretot un
entorn on els nens i nenes puguin créixer autònomament, respectant els
diferents ritmes.

En definitiva tinc ganes de du a terme una escola per nens i nenes de 0 a 6
anys, en una casa, masia o borda on es puguin tenir animals i hort, on els
nens i nenes aprenguin del seu entorn, de la natura...

La veritat és que no sé ben bé com posar-m’hi, per aquest motiu m’interessa
i m’agradaria poder conèixer altres experiències similars, per encara agafar
més forces.

Si algú em pot donar un cop demà li estaré molt agraïda,

Atentament,

Júlia Pons Reyes

25-11-07