[Educaciolliure] Diversitat

Isidre Mancebón Ros iberlm en hotmail.com
Mie Nov 21 17:09:09 CET 2007

Hola, per primer cop escric en aquesta llista que tanta satisfacció em dona.
Veure com crèixen les vostres iniciatives m'estimulen a participar en
aquesta responsabilitat de totes vers l'educació.
No comparteixo el missatge de la bresca, però tampoc li desitjo que la seva
intolerància es giri en contra d'ella. Implicit amb el dret a la diferència,
entenc que em de convencer i no pas vencer.
Pel que fa, a generalitzar sobre l'actitud dels profesionals de l'educació,
tampoc és just. N'hi han molt entregats a la seva feina en diferents àmbits.
Però si que coincideixo en veure l'estructura de l'escola pùblica i
concertada, al menys en els casos que jo conec, com una estructura malalta:
Tenen por de que els pares puguin conèixer d'aprop la vida de l'escola; no
tenen cap intenció real transformadora de la societat; les parts de la
pretessa comunitat educativa, viuen aillades en el seu mon; les AMPA sovint
funcionen com a mur de contenció dels pares;el consell escolar és un insult
als mecanismes de participació democràtica;el claustre no sempre garanteix
el treball en equip;etc...
Portar els nostres fills a l'escola, és una mena de loteria. La qualitat,
depèn del senyu o la senyu que et toqui.
Per tan, desitjo que l'escolarització no sigui obligatoria en cap cas.
 Amb les vostres aportacions i experiències alternatives, obriu noves i
millors expectatives.
Salut i moltes gràcies.