[Educaciolliure] Atenció a la diversitat!

Edgar Higes Pretel edgar667 en hotmail.com
Jue Abr 19 21:22:27 CEST 2007

Bones, us volia comentar una cosa k em va fer esgarrifar i que m'agradaria
compartir amb vosaltres.

Estic fent pràctiques d'educació social a Serveis Socials del meu poble,
concretament a l'EBASP.

En la primera reunió a la que vaig assistir; d'una coordinació periodica que
es fa (cap d'estudis, coordinadora pedagogica, EAP, Serveis Socials,...) amb
el nom d'"Atenció a la diversitat", a un IES del que no dire el nom; vaig
quedar negativament sorpres quan en començar a expossar les principals
qüestions me n'adono qué el que allà s'entenia per "Atenció a la
diversitat", era la divisió en tres linies (A,B,C) d'els quatre cursos de la
ESO i per la majoria de les materies. El conseqüent resultat ve a ser d'A-
llestos, B- van tirant i C- tontos, no ho van dir pas amb aquestes paraules,
només faltaria, però no menteixo quan dic que això és el que en aquell
institut s'enten per "Atenció a la diversitat". Que hem de pensar, doncs,
que utilitzen aquest nom per rentar-se la consciencia? que es pasen la
pedagogia pel folre dels pantalons? que els importa una merda la educació
dels seus alumnes i tenen que justificar a algú que fan "Atenció al a
diversitat? una mica de tot això???

Sabia que no et pots esperar gaire de com entenen l'educació a la majoria
d'instituts (i perqué no dir-ho escoles) però ¿no és si menys no vergonyos i
insultant portar a terme aquesta organització metodologica, que ja de per si
té infinitat de critiques possibles, amb el nom d'"Atenció a la diversitat"?

Espero no haver us fet encrispar massa, una mica si eh!!!, encara que segur
molts ja us haureu trobat amb averracions similars. De fet, això existeix
perquè som conscients de que l'educació no esta sent el que ens agradaria...
Us animo a que ens dongueu les vostres opinions al respecte, fins i tot si
voleu defensar la pràctica d'aquest institut...

Edgar