[Educaciolliure]Qu è opineu de "la SuperNany"?

jordi jorge george giorgio gyorgy catorze en netscape.net
Mie Oct 12 18:03:26 CEST 2005

---si t'expliqués les meves tactiques subversives contra els llibres de la factoria estivill  a les llibreries et faries un fart de riure (amagar-los, ratllar-los, posar-los a l'estanteria de biografies o de novel.la negre,...), o el petit sabotatge d'una conferència seva a calella repartint un folletó  a tots els assistents deixant-lo verd (??) i proposant una bibliografia alternativa.... ...coses del cor, vaja.

---de totes maneres crec que cal remarcar que com a tècnica per a casos amb problematiques extremes, el conductisme pot tenir una funció salvadora....     ....i a vegades és molt dificil avaluar si un cas concret pot fer necessari el seu us.....  .... no em vull imaginar havent de decidir per una mare que l'aplica defenent el seu fill d'un pare o company violent o a l'inreves (o mil casos verdaderament complexos que es donen a les llars d'avui i d'aquí)...  ... quin dret tenim a jutjar?  i amb quina informació (veritat) previa ho fem?

quant vaig comentar que creia que la feina era en un altre lloc, fent comunitat, em referia a introduir (quan se'ns demana, i no quan ens ve de gust) el "nostre" discurs (potser millor la nostra pràctica) a casa de la veïna cridanera, passant per la botiga o l'associació de punt de creu (o l'activitat que sigui que faci cadascú).... ...algun poeta (perejaume?) parlava del dibuix que escriuen els nostres cossos sobre les superficies de cossos i terres que recorrem...

....i ben pensat, per què deu cridar la veïna? quin coi de pressió deu tenir la dona per haver d'airejar la seva ànima d'aquesta manera, per haver de ser així de "repelent" (com intentant repelir continuament aquell allò que l'oprimeix)?.......

... jo crec que ens cal tornar a l'home i a la dona que tocaven la terra amb els peus, lluny dels prejudicis... ....actuar des de la coneixença i la proximitat.

crec que és necessari esperar el moment propici ( esperar a que et demanin ajuda), ja que d'altra banda t'enfrontes al mur de cisjordània. just el que feu a acaronar, que demani ajuda qui hagi ajuntat el valor(?!) per demanar-la.... ... sense aquesta actitud de voler rebre, el missatge no arriva al seu lloc.... ....sense cor oberts no hi ha comunicació valuosa...   d'aquí que em sembli estranya  la demanda que feies d'alliçonar (??) tv3, o la que es feia fa unes setmanes (que feia l'oscar, hola oscar, una abraçada) referent a "la cleca a temps" de RAC1 ( jo mateix hi vaig caure oferint una resposta que ara crec absolutament inocua..... potser en miquel angel va ser el més adecuat oferint que recordessin els drets de l'infant o algun altre text similar).

crec que el silenci no significa acceptació, com volen fer-nos entendre, sino acumulació d'energia i serenitat per enfrontar-se a la feina de la comunitat que és la que realment requereix la nostra intervenció.....

esperem el moment propici, i el contacte serà fulminant i encoratjador per a tots....

felicitats montse, per la vostra feina a acaronar. fa tota la impressió de que ho esteu treballant molt...

una abraçada,

jordi

--
a mí me parece que se aproxima una época de clandestinidad mitad voluntaria–mitad obligada, que será como un rejuvenecimiento del deseo, incluido el deseo político.
"conversaciones" de Gilles Deleuze

Switch to Netscape Internet Service.
As low as $9.95 a month -- Sign up today at http://isp.netscape.com/register

Netscape. Just the Net You Need.

New! Netscape Toolbar for Internet Explorer
Search from anywhere on the Web and block those annoying pop-ups.
Download now at http://channels.netscape.com/ns/search/install.jsp