Re: [Educaciolliure]Què opineu de "la SuperNany"?

JMO jmojmojmo en msn.com
Lun Oct 10 12:44:01 CEST 2005

Hola Jordi!

Sí que estava molesta perquè et llegia i no podia entendre que no t'indignessis. Em sap greu si em vaig passar.
Creia que la llista, a més de comunicar reunions, jornades, coses que s'han aprobat...etc... també servia per a fer reflexions sobre les coses que passen al nostre voltant.
Què és per a mi una bona educació? Doncs aquella que respecta l'infant, que té en compte els seus sentiments, que té present la individualitat infant i que no el te com a un petit tirà que lúnic que vol és prendre el pèl als pares...

I em dius que si insulto la intel·ligència dels televidents: No, no ho faig. No es poden posar a tots en el mateix sac. Precisament per això vaig escriure-ho.
En matèria d'educació als nadons s'ha extès molt, per desgràcia, el conductisme de Freber a EEUU i Estivill a Espanya. I la SuperNany és igual.

Està clar que hi ha moooolta gent com nosaltres, però hi ha mooooooooolta gent que es compra el llibre pensant: "funciona, és lúnic que m'importa". I és així!! Per desgràcia m'hi he trobat desenes de vegades, joves i grans, amigues meves que m'han dit que és normal, que els nens si no et prenen el pèl.. que si disciplina, que han d'aprendre qui mana... que han d'aprendre a estar sols... que si els agafes en braços et prenen el núm i es malcrien....

I el més fort és que acabes per no dir res més perquè ni tan sols escolten a una persona que sap de què parla.(no tenen coneixements sobre el desenvolupament d'un infant però sí tots els prejudicis/mites tant extesos)
Al final em sembla que, tot i tenir fills i experiència i coneixements, siguis la que menys sap.

Per tant, quan dic "no m'interessa"... és simplement perquè és més important (a la frase ho deia ben clar) la influència que això dóna a molta gent:
--gent jove influenciada per mites
--gent que no té fills però que "ha vist" "ha sentit" "ha viscut", perquè té un nebot
--gent que no vol escoltar la realitat d'un infant de boca d'algú que en sap...ja que només li interessa el "funciona"
--gent que no vol explicacions, saber, entendre... i reflexionar
I ho trobes al carrer, on la gent va darrera un rellotge; a guarderies, ludoteques i mestres amb una formació de fa molt de temps (quan tots els nens eren iguals)

Si tens la sort de que la gent t'escolti, et pregunti, s'interessi perquè valora el teu coneixament i experiència, et felicito... de tot cor.

Quan em van prlar del programa, va ser una persona de les ja m'espanta que surtin temes educactius. Ell no és pare, és tiet i això (segons ell) ja li dóna tooota l'experiència per educar a un fill:
--té tots els mites presents en la seva ideologia
--no té ni idea del desenvolupament d'un nadó (ja no dic d'un infant), ho veig en el tracte amb la meva filla. EP! NO ÉS UNA MALA PERSONA EH??
--frases com: mira com riu, veus quin "cuentu" que tenia, ai...la mamaaa, mira quin mal li ha fet...si riu, ai...que sensible....i mooltes més són usuals quan està amb nens; (les diu en tò irònic és clar). (i totes les que surten al llibre de l'estivill, que com molta gent, el té com una biblia)
Però és clar, si li vull explicar què és el conductisme i per què no es pot utilitzar en nens... em diu: no m'interessa, només sé que funciona.

Bé.... ja no m'enrollo més.... perdona per tanta lletra... em sembla que m'he buidat.

Una abraçada,
Montse

PD:et convido a que entris i et registris al fòrum del nostre grup, veuràs que tenim 3 apartats d'educació. Ens agradarà contar amb la teva experiència i coneixements www.acaronar.com