[Educaciolliure]Qu è opineu de "la SuperNany"?

jordi jorge george giorgio gyorgy catorze en netscape.net
Lun Oct 10 03:35:05 CEST 2005

hola montse,
et percebo molesta....
disculpa'm si és per el que et vaig contestar.
el to del teu missatge era molt desenfadat i jo em vaig permetre de contestar-lo desenfadadament...

em deixes que et contesti alguna cosa del que retornes a la llista?

>Sí, és de la tele i està en boca de TOTHOM.

diguem que en boca dels televidents....

 On millor que comentar-ho que a la llista de la XELL? No li comentaré a la veïna cridanera que tinc!!

deixem que discrepi de que sigui millor comentar-ho a la xell que a la teva veïna (o als dos a la vegada). el mon està ple de sorpreses...
seriosament, crec que la llista se saturarà si tothom comença a enviar comentaris sobre tot tipus d'events que creuen que tenen a veure amb l'educació lliure.
a mi, com ja deus haver notat, no m'interessa la tv ni per educar als meus fills ni a mi, ni per informar-nos. jo soc artista visual i podria omplir la llista de correus cridant l'atenció sobre les noves de l'art que fan referencia a criança i educació (que son milers) i no penso fer-ho per respecte als altres membres de la llista.

a part de l'intenció "normalitzadora" amb la qual son emesos una bona part dels seus missatges, i l'apologia del pensament cientifico-tècnic que persistenment abandera, no res, no res en contra...

se de quin programa parles i m'agradaria que expliquessis com ho fas per saber que no hi ha guió,com ho notes?....
qualsevol programa que, previa gravació, és emès per tv, és editat per algú i quan un edita (construeix), ho fa amb alguna intenció pre-meditada. encara que només sigui estètica.
és que aquestes alçades de segle xxl algú encara creu que un documental pot ser objectiu? que no és ficció?

la tecnologia i els protocols comunicatius son parts integrants i inseparables dels missatges que emeten. i qui encara no ho hagi entès, s'està perdent una bona part del contingut de l'acte comunicatiu. em dol que un professional de la comunicació de cultura (una mestre), vinculada a la xell, hi passi per sobre amb un "a mi no m'interessa..."

has dit BONA educació? m'ho expliques sisplau?
la xell engloba grups i projectes que pensen de forma diversa sobre les maneres d'afrontar els casos concrets de l'educació.
per ex.: jo crec que és imprescindible que cadascú es relacioni amb els altres (nens i adults) des de la seva alçada, aquella que li és natural. i crec que un nen que es tractat amb respecte (des de l'alçada que sigui) no se sent intimidat.........

>El treball s'ha de fer a tot arreu, com quan un nen té algun tipus de problema, la intervenció és a tots els àmbits. Una noia anorèxica ha de tractar-se a nivell mèdic, a nivell personal, a nivell familiar.... Per molt que ataquis l'arrel (ella mateixa o els pares) mentrestant has d'ajudar-la a que guanyi pes, l'ha de visitar un metge...per resoldre la part física.

posem que mes o menys sí....

>No podem deixar que surtin coses d'aquestes i que els pares creguin coses que no són i LES FACIN.

insisteixo que només et fixes en una part d'allò que la tv expressa i que et perds la globalitat del missatge. i a mes a mes crec que insultes l'inteligencia dels televidents amb les teves paraules d'avui i les de l'altre dia

>Un altre exemple: Tots sabeu que vaig formar el grup de recolzament ACARONAR. És clar que podia esperar que que Tooooots els pediatres, llevadores i ginecòlecs i dietistes es concienciïn de que la llet materna s'ha de donar exclusiva fins els sis mesos (entre altres coses)... però mentrestan MILERS de dones al MÓN  estan gaudint de l'ajuda de grups com el meu (promoguts per la UNICEF)

fantàstic, felicitats, quants més siguem més riurem. t'ho dic de debò.

>Creus que m'hauria d'haver quedat amb els braços plegats?

no, no, fes el que et sembli

salut,
jordi folgado

ps. segueixo pensant que la "spernany" no és un tema per la llista ni per la facultat de pedagogia..........

--
a mí me parece que se aproxima una época de clandestinidad mitad voluntaria–mitad obligada, que será como un rejuvenecimiento del deseo, incluido el deseo político.
"conversaciones" de Gilles Deleuze

Switch to Netscape Internet Service.
As low as $9.95 a month -- Sign up today at http://isp.netscape.com/register

Netscape. Just the Net You Need.

New! Netscape Toolbar for Internet Explorer
Search from anywhere on the Web and block those annoying pop-ups.
Download now at http://channels.netscape.com/ns/search/install.jsp