[REpensar Barcelona] un carnet de punts pels polítics

josep en straddle3.net josep en straddle3.net
Sab Jun 16 18:08:41 CEST 2007

----- Missatge reenviat de jbarris en auna.com -----
   Data: Sat, 16 Jun 2007 15:16:43 +0200
      De: Barris <jbarris en auna.com>
Respondre-A: canricart en moviments.net
 Assumpte: Re: [CanRicart] comença la cura?
    Per a: canricart en moviments.net

Paguem "entre tots" un anunci punyent de punta a punta de l'andana del metro de
Plaça Espanya -durant construmat- que escenifica un dipòsit de cadàvers per
tal de sensibilitzar a no sé qui (que segur que no viatja en metro) sobre la
sinistralitat laboral, i poc després enderroquem "miles" i a més a més ho
fem posant en greu perill tota la gent que s'hi aplega a seixanta metres a la
rodona, sense prendre cap de les més elementals mesures de seguretat.

Fins i tot quasi ens convencem de la proporcionalitat de pagar 300 euros per
posar els peus a un banc, o per fer un pipí al carrer. D'aquí poc també
combregarem amb la bondat d'anar sis mesos a la presó per excés de velocitat,
o per que la llum de l'art dels graffity s'esplaï damunt l'opacitat de parets
grises.

Mentrestant, l'Ave es capaç de trigar vint anys a unir fronteres, i seguim
arribant tard a la feina perquè els serveis de rodalies són dignes d'una
pel·lícula de catàstrofe post-nuclear, l'aeroport se'n en refot cada agost
-puntualment- de les vacances de tothom. Paguem -com bons jans- per fer
caravanes interminables els dies en que sen's dispensa de fer tard a la feina,
aguantem més de vint anys sense una miserable biblioteca, mentre a l'ombra de
la llei -no escrita- del totxo va fent-se una substitució social terrible i
una deriva econòmica insensata cap al sector terciari. I això si: sen's
recalca fins la sacietat la nostra presencia indispensable a "la gran festa de
la democràcia" cada quatre anys.

Entretant, al mig de tot aquest festival del totxo (això també ha estat una
idea parcipada, una mena de co-governament, no?), kafkianament la vivenda
s'enfila a preus extraterrestres....

M'ho miro i m'ho remiro, i no acabo d'entendre en què dimonis hi he participat,
jo en tot això....

La classe política, definitivament, s'ha convertit en una espècie
"d'Intocables"... uns irresponsables, als qui a més a més ("el colmo"!) no es
poden demanar responsabilitats. Ho hem convertit en quelcom tant natural, com
les caravanes, els desnonaments, el desgavell del transport públic o els 300
euros del pipí: anem acumulant, pacientment, (no sabem fins quan) impunitats
no resoltes.

Potser ho arreglaríem si la llei ens arribés a tots per igual. Què tal un
carnet de punts pels polítics? de fet, per la gent "normal" -la del carrer-
ja funciona, i l'idea no vé del carrer: ve de l'estaff. Per allò tant vell de
veure la palla a l'ull del veí i no veure la biga en el propi ja es
justificaria. Els qui anem a peu ja el duem aquest jou. Perquè no els
Intocables?

Qui sap si d'aquesta manera, no haguessin regit els nostres destins anestesistes
poc qualificats, i des d'allí, des de l'elit, copsessin -per fi- molt més
acuradament la diferencia entre el bé i el mal i poguessin deixar de mentir o
d'utilitzar subterfugis per a justificar-se. Qui sap, si amb un carnet de
punts, amb penes de presó al capdevall dels punts, els intocables, anaven un
xic més a polit, i així tots plegats poguéssim ser -almenys- un xic més
feliços.... i saber "on són els refugis" ara i aquí, quan encara no són
inútils.

jaume barris