[Agroecologia] Xerrada de Felix Rodrigo Mora a Camps (Fonollosa)

Kohai Raul kohai.raul en gmail.com
Mie Jun 26 11:22:27 CEST 2013

Sento molt que s'hagi filtrat aquest petit problema a la llista.

Sense ànim de generar controversia (i no contestaré cap correu més sobre
aquest fil de conversa). Conec a Felix des de fa un parell d'anys. Se de
bon grau que si un grup terrorista, o ultra-islamista el cridés per fer una
xerrada, Felix aniria de bon grau, ja que la seva visió i exercici de la
llibertat d'expressió és que tota idea sigui exposada i escoltada, encara
que no ens agradi, fomentant la oportunitat de debat creuat entre totes les
parts **sense cap mena d'exclusió** (subratllat perque ell ho porta fins a
on sigui).

En la meva experiència, desprès d'escoltar-lo en persona, tractar-lo
personalment, i de llegir diversos llibres seus que considero recomanables,
vaig deixar de sentir-me "d'esquerres", per sentir-me "politicament
deslligat" i també "renovadament lligat al poble" o "reconectat a terra"...
experiències en les que no me vull extendre aqui. I desprès de llegir el
comunicat d'Aldarull, noto que hi han coses que estan fora de contexte i
que sembla no s'han acabat d'entendre sobre les propostes de Felix. Però és
una experiència meva, res mes, així que només aporto un punt de vista
complementari.

Felix és incendiari, i moltes vegades feroç. Una persona que se sent
totalment lliure i sense por d'atacar ciments que crèiem intocables, doncs
imagineu. No estem acostumats. I a sobre, que t'ofereix fonts històriques
per fer-te reflexionar sobre els seus predicats... sí, et deixa entre les
cordes. És cert. Però Felix és així, disposat a desmuntar-te intelectual i
emocionalment, si cal, per recuperar un debat que ell anomena "profund"
sobre un altre terme que fa servir, dificil de definir, la "esencia
concreta humana".

Jo sincerament, recomano anar a escoltar-lo, ho trobo positiu. I qui tingui
la necessitat, que li pregunti directament sobre el que semblen
"incongruències". Només dir-vos que considero "La Democracia y el triunfo
del Estado", i "Ruralidad y civilización" llibres molt i molt interessants
i molt clars respecte al seu pensament i propostes posteriors (sobre la
Revolució Integral). I que sí, que és possible que la gent surti
"vapuleada" d'una de les seves xerrades. Us ho dic per experiència (però a
mi em va resultar positiu i motivador).

Ànims a tothom i agroecologia,

Kohai Raúl
kohai.raul en gmail.com