[Adminsces] forum integralces community

Jordi Flores Domínguez jordi a xarxaeco.org
dll maig 27 10:20:20 CEST 2013

Bon dia,

Gràcies Gorka i Esteve,

Així doncs, reservem una estona a la tarda del dissabte per parlar
breument sobre algunes eines que ja tenim en comú les ecoxarxes, algunes
que estàn en desenvolupament (IntegralCES) i altres que es puguin
considerar útils.

Donada la gran importància estratègica del CES i l'IntegralCES, jo li
dedicaria una atenció especial, parlant del procés de desenvolupament i
proves. Comparteixo opinions sobre un fòrum específic per debatre i
plantejar idees sobre el seu desenvolupament, i jo ho plantejaria més
com a un punt de referència per les ecoxarxes que facin servir
IntegralCES. Un espai amb noticies, explicacions sobre el funcionament,
actualitzacions, proposta de nous mòduls, millores, etc. Com bé diu
Esteve, la programació del codi no és exclusiva, sinò que forma part de
Drupal i com a programari lliure ja te o tindrà els seus canals de
desenvolupament, i serà interessant que es pugui mantenir en els
estàndards de Drupal.

La web d'integralCES ja pot servir per allò que estem comentant, però
estés no com a espai per debatre i proposar únicament idees, omplint
fòrums amb milers de fils i comentaris, sinò com a espai per
administradors i usuaris a on es puguin identificar necessitats,
problemes, etc. Un espai obert per compartir l'experiència del seu ús.
Un cop finalitzada la primera versió de producció, qualsevol ecoxarxa
hauria de poder proposar millores o revisions, que podrien pasar per un
filtre inicial de debat sobre la seva utilitat real, un segon filtre
sobre la seva adecuació al programari i finalment un espai per trobar la
financiació col·lectiva que fés posible nous desenvolupaments a curt
termini.

Ja que parlem d'aquests temes, a part de programari i desenvolupament
lliure també podriem estudiar vies per descentralitzar el seu
allotjament i manteniment. Podriem fer l'allotjament en màquines
gestionades per la CIC i tenir rèpliques de les bases de dades i arxius
en altres servidors d'altres CI i ecoxarxes. Fins i tot, es podria
pensar en algún tipus d'allotjament web balancejat. Tot depèn de la
càrrega de visites i consums que tingui el nou sistema.

Jordi Flores Domínguez Salut!

Jordi Flores Domínguez (telf. 663.677.384)
Xarxa ECO de Tarragona - www.xarxaeco.org
Cooperativa Integral Catalana - http://www.cooperativa.cat