[Adminsces] Missió: Obtenir el codi font del CES per a poder millorar-ho

Sebastián sebacorradini a gmail.com
dim nov 15 18:28:05 CET 2011

Concordo molt amb Esteve. Estic convençut que l'intenció d'en Tim és molt
bona i crec que ha demostrat la seva generositat al llarg de la seva vida.
Per qui no ho tingui clar li puc sug·gerir interessar-se per la seva
història.

Pel que escriu en el missatge, sembla que vol treballar juntament amb un
equip compromès que es dediqui a desenvolupar la versió lliure de CES,
respectant el treball ja fet i l'ús que se li dona a la xarxa CES
actualment al món.

Crec que la posició de formalitzar un equip de treball molt concret i una
proposta viable és un bon camí per tirar endavant el projecte. Seria bo que
vegi que és un equip que ho vol fer al seu costat, aprofitant la seva
experiència en el suport a les xarxes existents fins ara.

Salut!

El martes 15 de noviembre de 2011, Esteve Badia <badia.orive at gmail.com>
escribió:
> Hola,
> Sincerament penso que si no ha penjat el codi del CES és perquè li fa
vergonya, però que si li demanem explícitament per mail dirà que sí. A mi
m'ha pasat en alguna ocasió: tens un codi que funciona però fet un nyap i
no el vols ensenyar per vergonya professional! Es desprèn que el que vol de
veritat (igual que jo) és fer-ne un de nou però no es veu amb cor. Entenc
que ens suggereix que liderem aquest projecte i l'únic que demana és que la
migració des del CES no sigui massa traumàtica. En particular aquest
software tindrà llicencia lliure perquè nosaltres així ho farem de bon
principi. Crec que no hi ha cap intenció estranya per part seva.
> Com ja vaig dir jo tinc moltes ganes d'engegar això de fer un CES 2.
Quantes interessades més sóm? Si us sembla a algun dels més ficats a la CIC
d'obrir un canal de comunicació (grup a l'elgg?) per començar a fer els
primers passos... O potser millor i tot convocar una reunió física per
encarar el projecte...
> Al meu entendre necessitem el següent més o menys per aquest ordre:
> 1) Tenir clar el canal de comunicació i convidar -almenys- a la gent de
la CIC.
> 2) Quina/quanta gent sóm interessada en això? Quines qualitats / què vol
aportar cadascú?
> 3) Quin entorn tecnològic fem anar? Jo personalment no veig gens clar
això de Tryton, però tot és parlar-ho.
> 4) Requisits clars. Interficie d'usuari, intercomunicació amb altre
software, compatibilitat amb el CES...
> 5) Arquitectura del programa. Dividim-lo en parts i fem-lo ben fet que
serà més agradable de treballar-hi!
> 6) Sistema de tests automàtics (això no és imprescindible d'entrada però
estaria bé).
> Un cop tinguem més o menys clares aquestes coses, llavors ens posem a
programar i en un plis plas ho tenim funcionant. Jo preferiria demanar-li
col·laboració al Tim quan tinguem alguna cosa per demostrar que anem en
serio -i de passada li demanem el zip amb el CES i així ens quedem
tranquils.
> Una abraçada,
> Esteve
> El 15 de novembre de 2011 8:14, Jordi Flores Domínguez <jordi at xarxaeco.org>
ha escrit:

> +1000
>

> Salut!
>
> Jordi Flores Domínguez (telf. 663.677.384)
> Xarxa ECO de Tarragona - www.xarxaeco.org
> Cooperativa Integral Catalana - http://cooperativa.ecoxarxes.cat
> El 15/11/2011 1:14, Enric Duran Giralt escribió:
>
> Bones,
>
> penso en primer lloc que fins que no es demostri el contrari, hem de
comunicar-nos amb el Tim des de la confiança i
> les millors maneres possibles. Crec que cal valorar molt positivament la
seva feina, i tenir en compte que segurament ha estat molt sol al cap
d'aquest projecte.
> Si li expliquem bé, que nosaltres si que tenim ganes d'accedir el codi,
perquè volem fermament crear una versió 2.0 en programari lliure
> segur que ens ho facilitarà.
> Imagino que molta gent li ofereix col·laboració i després no ho compleix
amb la conseqüent desmotivació a creure que això pugui passar seriament.
> Interpreto el missatge de l'Esteve i la seva resposta com un primer pas
en el bon camí. De fet mai havía vist un missatge tant llarg del Tim i amb
tanta informació,
> així que és un bon primer pas perquè en vingui un segon.
>
> En segon lloc penso que endavant, podem i hem d'assumir la
responsabilitat de crear un equip de programació per tirar endavant el CES
2.0. Només des de la legitimitat que ens dongui la disponibilitat seria i
real, de treballar, en aquest objectiu, li podem demanar a una persona tant
enfeinada que ens dongui totes les faclitats. quantes persones necessitem?
amb qui comptem doncs? Ampliem la recerca a més persones de la CIC, només a
la nostra cooperativa hi ha més de 30 informàtics, ho preguntem...?

> salut!
> enric
>

> El 14/11/11 23:34, Sergi Fàbregas escribió:
>
> sembla que digui que el CES està obsolet i que posar-lo al dia és una
bestiesa!!!

> caldria seguir apretant-lo una mica... Si realment cal molt esforç en
actualitzar el CES a les necessitats actuals, caldrà plantejar-se fer-ne un
de nou... si la feina feta que tenen pot servir de "plantilla" caldrà
insistir en que ho alliberin.

--
Sebastián Corradini
(0034) - 633 383 432