[Adminsces] Missió: Obtenir el cod i font del CES per a poder millorar-ho

A bona hora - Ecoxarxa del Bages horabages a gmail.com
dll nov 7 00:37:07 CET 2011

Hola!

He enviat un mail al Tim Jenkin del CES demanant-li per l'alliberament del
codi del CES i pels plans del nou CES en PHP. Quan tingui noticies seves us
ho faré saber.

Per altra banda, penso que el CES -tot i que és una eina immensament útil i
suficient fins al moment- té molts aspectes de fons molt millorables. Per
exemple la interfície d'usuari (poc intuitiva i agradable), en tipus de
límits d'endeutament (només límit fix), no acceptació de cobraments,
relació entre xarxes (més de dues opcions), les llistes d'ofertes i
demandes també podrien ser millors, connectivitat amb altres servidors
(serveis web), ratio de conversió entre les diferents monedes i altres.

M'atreveixo a pronosticar que és tècnicament més factible fer-ne un de nou
(òbviament utilitzant l'experiència del CES) pensant en un model modular i
col·laboratiu de desenvolupament que no arreglar l'actual (més enllà de
millorar cosetes petites). Sobretot ho dic tenint en compte que la mateixa
gent del CES es decanten per aquesta opció: volen fer-ne un de nou amb PHP
en lloc de ASP més que millorar l'existent. Tampoc estem parlant d'enviar
ningú a la lluna :-).

Penso que la millor opció per nosaltres seria participar activament en el
desenvolupament d'aquest nou CES junt amb ells. Jo m'hi vaig oferir -i van
acceptar, però al final es va aturar- i he aprofitat aquesta ocasió per
reiterar-li la oferta. L'únic que no tinc segur és si això tira realment
endavant i si tenen ganes de tibar del carro o només són bones intencions.

Finalment dir que en Gorka possiblement obri un grup a la xarxa social per
discutir aquests assumptes de forma més pública, així que ens llegim pel
mail o per l'elgg.

Una abraçada,

Esteve

El 6 de novembre de 2011 20:03, vadó <vado a tresones.com> ha escrit: