[Nucli Pallars] [Centralsdecompres] Fwd: Re: Coordinem els carbassons!

Jordi Flores Domínguez jordi a xarxaeco.org
div jun 24 16:25:32 CEST 2011

Bon dia,

Ahir em va trucar Gessamí (Hortiga) i vam estar parlant sobre el
problema dels carbassons i les cebes.

De carbassons en tenen uns 200 kilos setmanals i uns 1000 kilos de
cebes. Em va comentar que cal respectar els acords i que a ell Enric li
va proposar plantar aquestes quantitats pel Rototom, amb una revisió de
cobrament de 0,90 euros + 0,10 ecos (per kilo de carbassons). Es va
acordar per finals de juny i, tot i que s'hagin avançat una mica, ja
estem a finals de juny.

Em va dir que li semblava molt correcte i està molt agraït per la tasca
que estem fent de coordinació i les iniciatives que la tingut La
Karmanoyla i la Xarxa ECO per transformar el producte fresc en conserves
que poden aguantar ben bé un any. També agraeix la preocupació i
predisposició de Sebas.

El que troba a faltar es que algú de la CIC estigui coordinant tot això.
I penso que el plantejament és totalment correcte. Si ha estat la CIC la
que ha establert aquest acord, amb una finalitat concreta, com era el
Rototom, hauria de ser la CIC la que estigués participant activament,
fent les trucades a les parts implicades, establint rutes de transports,
pensant solucions, assumint el cost de l'operació, etc. De fet, aquest
producte excedent que està esperant és de la CIC, perque el productor el
va plantar a demanda.

Ara el que tenim és que la CIC ha externalitzat sobre les ecoxarxes la
gestió d'aquesta "crisi del carbassó". Ho dic així per rebaixar el tó de
crítica i veieu que ho dic de forma constructiva, per aprendre tots, per
trobar solucions conjuntes i prendre'ns-ho de forma més 'divertida'. Ara
és diu que aquest producte és de la CIC i per solidaritat i proximitat,
també de les ecoxarxes. Però penso que el cert és que aquesta
planificació no va neixer per una necesitat de les ecoxarxes, no es va
plantar amb la idea d'abastir obradors o grups de consum, i sobretot, no
es va informar (almenys a mi) de quines plantacions s'havien fet i així
tenir aquesta previsió de que teniem productors locals amb plantacions
grans planificades, que posiblement tindrien excedents que potser
hauriem d'ajudar a gestionar. Crec que una CC local no ha de conèixer
només les necesitats de consum del seu territori, també ha de conèixer
l'oferta, els acords que s'han establert amb els seus productors locals,
... almenys així ens ajudaria a que totes aquestes coses no ens caiguin
del cèl, sense saber d'on venen, sense temps per adaptar-nos i trobar
les millors solucions.

A mi, personalment, no m'ha agradat saber que tenia a pocs kilometros de
casa tot això. Ja ho he comentat directament amb les persones
directament implicades (Hortiga i Karmanyola), amb les que tinc bona
relació i que no havien dit res a la Xarxa ECO.

Crec en la coordinació i el treball en equip. Ara no m'he sentit
coordinat, ni dintre de cap equip.

Sóc el primer que demano disculpes. No puc anar a les reunions, i no puc
seguir massa els fils de l'horrorós Elgg que gestiona les informacions
de la web de la CIC. Potser em dieu que hi ha penjat un llistat de
productors, productes, etc. participants al Rototom, amb tota la
planificació, i que el podria haver consultat. Si és així, el problema
és meu exclusivament i ho sento. No ho vaig fer.

En fi, tornant al tema que ens ocupa. Ningú de la CIC, de Barcelona, del
Rototom, participa en la coordinació dels carbassons? Gessamí em va
preguntar amb quí havia de parlar i no li vaig saber dir amb quí. Ja
havia parlat amb Sebas, amb mí i li vaig dir que truqués a Enric, perque
amb ell havia fet l'acord, i li vaig explicar que ara hi ha una CCC,
gestionada logísticament per Eco d'Aquí. Ja coneixia a Lirca i li vaig
donar el telèfon d'Alejandro.

Salut!

Jordi Flores Domínguez (telf. 663.677.384)
Xarxa ECO de Tarragona - www.xarxaeco.org
Cooperativa Integral Catalana - http://cooperativa.ecoxarxes.cat