[energiadecreixent] web de decreixement.net i vàries coses

Edu eduamoviments.net
Dma Abr 1 19:46:24 CEST 2008

Hola a tots,

Abans de tot... volen fer un documental sobre el decreixement, la marxa
etc. els de Televisió Espanyola i busquen a gent de l'Entesa per parlar.
També m'han trucat d'una productora per si algú vol parlar per un
reportatge sobre el reciclatge, per a tv3...

En les properes setmanes tindré més temps per dedicar-lo a la web de
decreixement i per venir a reunions.
Pel que he vist, el canvi de servidor ha trastocat algunes coses de la
web i no hi ha cap manera d'entrar a l'ftp i començar a pulir les coses.
M'he posat en contacte amb el Víctor de l'Infoespai per veure què
passa... estic esperant resposta.

He estat desconnectat bastant de temps però sento la necessitat de
tornar a incorporar-me amb ganes. Tinc ganes d'expressar el que sento i
fer una apreciació personal en referència al col·lectiu.

Tot i que no m'he passat gaire per les reunions i he estat poc present
últimament, sento que l'agenda segueix marcant els passos de l'Entesa i
que no tenim un espai per reflexionar i aprofundir en els objectius i
els coneixements. Durant les últimes setmanes m'he estat fixant molt en
el moviment Transition Culture i les Transition Towns, en com orienten
els seus passos, en els materials didàctics que editen i l'enfoc dels
tallers que fan. Estic llegint The Transition Handbook (el manual per la
transició) per posar en marxa pobles en transició, amb fitxes pràctiques
per fer tallers i orientacions de tot tipus. Està escrit per Rob
Hopkins, un professor de permacultura. És exactament el decreixement a
la pràctica. És un moviment que avança a passes de genant, i a Totnes,
per exemple, ja han posat en marxa els "Totnes Pounds", una moneda local
per ser cada cop més resilients a nivell econòmic. És un moviment amb un
missatge positiu i penso que ens hauríem de posar les piles a nivell de
pobles :) La marxa pel decreixement està fent una feinota molt bonica i
això obre moltes vies!

Quant al tema del pensament i la teoria trobo que s'ha d'anar treballant
a mesura que anem avançant. No és que li resti importància però trobo
prioritari actuar ja a nivell pràctic. Estem en una situació delicada,
amb una crisi que va avançant ràpidament a nivell financer. Estem en un
període de sequera en el que el poder es posiciona a favor d'una fugida
endavant, creant trasvassaments aquí i allà i sense mencionar a la
indústria que gasta un tou d'aigua. És el model el que falla. No podem
continuar fent coca-coles i tallant l'aigua a l'agricultura, no? etc,
etc. Bé, no dic res nou.

Total, que he estat pensant i tinc una sèrie de propostes.

Veig que no tenim temps per fer grup... bé, si que quedem alguns de tant
en tant i anem amunt i avall i comentem coses sobre el decreixement,
però caldria fer més treball intern penso. Una idea que se m'ha passat
pel cap és una Escola d'Estiu del Decreixement ;P . Podria ser en un
espai obert o tancat, com una masia... d'uns 3 dies de durada o així.
Això no ho he pensat gaire.
En aquesta "escola" podriem fer tallers sobre decreixement i activitats
d'oci...
I bé... això d'Escola d'Estiu sona massa jajaja.. però seria per fer una
trobada a l'estiu per aprendre junts i passar-ho bé.

La segona proposta és traduir The Transition Handbook. Un currillo, la
veritat.... 200 i pico de pàgines i no són pas petites. Però penso que
és un llibre molt, molt útil i clar. De debò!
Però com se que potser això és una feina titànica, el que es podria fer
és traduir algunes parts del llibre que siguin útils i per suposat les
fitxes pràctiques pels tallers. A l'hora de fer tallers ens serà de
molta utilitat per tal de donar-hi un bon enfoc i que siguin un èxit!

I bé... amb això ja callo...

Una abraçadota!

edu